شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۱۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

راه اندازی دفتر سازمان نظام مهندسی کشاورزی در منطقه آزاد ارس

همزمان با هفته دولت، دفتر سازمان نظام مهندسی کشاورزی در منطقه آزاد ارس راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار فودنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در مراسم راه اندازی این دفتر که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن خوش یمن خواندن افتتاح دفتر سازمان نظام مهندسی که مقارن با روز گرامیداشت یادواره شهدای سوم شهریور سال 1320 شد گفت: امروز می توانیم از وجود مهندسان که قشر روشنفکر جامعه هستند در حوزه دانش و فناورزی روز دنیا در بخش کشاورزی کمک بگیریم.
عرب باغی، رونق تولید و صادرات و حضور در بازارهای بین المللی را هدف اصلی منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: این سازمان و سازمان نظام مهندسی استان از سرمایه گذاری ها با هدف تولید برای صادرات حمایت می کنند.
وی محدودیت های بوجود آمده در منابع تولید در بخش کشاورزی و افزایش جمعیت و نیاز به محصولات کشاورزی را عوامل مهمی در موفقیت سرمایه گذاری در صنعت نوین کشاورزی اعلام کرد و گفت: منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین و سرمایه پذیرترین منطقه آزاد ایران با ظرفیت های بالقوه موجود بهترین مکان برای تولید و صادرات محصولات گلخانه ای می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هدف از ایجاد این دفتر را خدمت رسانی بهتر برای سرمایه گذاران ، کشاورزان و فازغ التحصیلان بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد ارس استفاده بهینه از منابع طبیعی و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است که بایستی با به روز نمودن اطلاعات کشاورزی و پیشرفت همگام با دنیا و همچنین استفاده از بالاترین سطح امکانات علمی و فنی در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این عرصه مهم اقتصادی باشیم.
در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانی گفت: راه اندازی این دفتر در منطقه آزاد ارس فرصت خوبی برای هم اندیشی اعضا در راستای استفاده از پتانسیل های هر دو سازمان را فراهم خواهد آورد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحول در بخش کشاورزی این منطقه بر مبنای اصول فنی و حرفه ای باشیم.
وی با اشاره به توانمندی های سازمان در ارائه خدمات مهندسی افزود: سازمان با در اختیار داشتن نزدیک به 13 هزار نفر عضو حقیق و 500 عضو حقوقی در ارتقاء دانش و بهره وری بخش کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ دانش به بهره برداران منطقه آزاد ارس نقش سازنده¬ ای داشته باشد.
شفیعی با اشاره به اهمیت فعال بودن اعضای سازمان در این شهرستان گفت: دفتر نمایندگی منطقه آزاد ارس در ابتدای مسیر فعالیت خود است و برای پیشرفت و توسعه این دفتر به پشتیبانی و حمایت تمامی مسئولین منطقه نیاز دارند.
وی در پایان از تلاش های مدیران منطقه آزاد در خصوص ایجاد بستر لازم برای توسعه بخش کشاورزی و تولید محصولات استاندارد تشکر و قدردانی نمودند.

همچنین در پایان این مراسم مهدی پیرنیاکانی به عنوان رابط اجرایی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منطقه آزاد ارس معرفی گردید

/فودنا-بقایی

(شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵) ۱۴:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها