شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۱۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش سهم محصولات ارگانیک در بازار به ۳۵درصد

یک فعال بخش خصوصی از افزایش سهم محصولات کشاورزی ارگانیک در بازار به ۳۵ درصد خبر داد و گفت:با توجه به جلسات متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و تغییر رویکرد این وزارت خانه، ‌تولیدات ارگانیک روبه افزایش است.

مصطفی دارایی نژاد  در مورد عرضه میوه ارگانیک در بازار و وجود فروشگاه‌های مربوطه اظهار داشت:‌ چند سالی است که حرف از میوه ارگانیک به میان آمده است اما عملا در بازار وجود نداشته و یا بسیار اندک بوده است اما حدود دو سال است که میزان تولید افزایش یافته و حدود 35 درصد در سطح کشور میوه ارگانیک توزیع می‌شود.
وی ادامه داد:‌ فروشگاه‌هایی که برای عرضه این محصولات فعالیت می‌کنند به صورت حضوری از سر زمین این میوه‌های ارگانیک را تهیه و حتی خود کشاورز در برخی موارد با این فروشگاه‌ها قرارداد می‌بندند.
این فعال اقتصادی با بیان اینکه حدود 5 درصد از محصولاتی که در میدان مرکزی تهران عرضه می‌شود ارگانیک بوده که حدود 6 الی 7 قلم محصول است، گفت: با توجه به جلسات متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و تغییر رویکرد این وزارت خانه، ‌تولیدات ارگانیک روبه افزایش است.
دارایی نژاد با اشاره به اینکه هنوز تولید محصولات ارگانیک اندک است و رضایت بخش نیست،‌خاطر نشان کرد: وزارت جهاد در این راستا جلسات آموزشی متعددی برای کشاورزان در راستای افزایش تولیدات ارگانیک برگزار کرده و مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه باید توزیع محصولات به صورت بسته بندی و درجه بندی باشد، تصریح کرد:‌ به تازگی در این راستا دستگاه‌هایی برای بسته بندی میوه از کشور هلند وارد شده و همچنین دستگاهی نیز در داخل کشوربه همین منظور تولید شده است، بنابراین مجموع این اقدامات نشان از تغییر رویکرد و حرکت به سمت تولیدات ارگانیک است که امیدواریم تا سال 2020 به نقطه مطلوب برسیم.
این فعال اقتصادی در پایان تأکید کرد:‌ با توجه به آموزش کشاورزان، اکثر آبیاری‌ها قطره‌ای شده و باید سم، کود و بذر نیز به سمت استاندارد سازی حرکت کند./ تسنیم
(شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها