جمعه / ۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۰۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نمایشگاه فن بازار کشور در منطقه آزاد انزلی

همزمان با هفته دولت نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور عصر چهارشنبه با حضور استاندار گیلان در مرکز نمایشگاه ها و همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی گشایش یافت

 به گزارش فودنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری گیلان ، در مراسم گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور در منطقه آزاد انزلی که رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان،مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرائی استان حضور داشتند،دکتر محمدعلی نجفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: حضور بیش از 90 دانشگاه ، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و علمی در این نمایشگاه، بیانگر توجه اندیشه های جوان به فناوری های نوین است.
وی افزود: استفاده از این پتانسیل ها ، یکی از راه های جذب دانش آموختگان جوان و اندیشمند کشور و استان است.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: در نسل جدید جامعه باید باورها را بر اساس فناوری های جدید ارائه کرد.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: کشورهای دارای تولید کلان کشاورزی، تنها موفق به تامین دو درصد از اشتغال در کشور خود شده و در صنعت و خدمات نیز در شرایط حداقل هستند.
دکتر نجفی با اشاره به جایگاه برتر استان گیلان در زمینه علم و فناوری و ایده پردازی در سطح کشور تاکید کرد: با اندیشه ی بلندی که در دولت تدبیر و امید وجود دارد از طرح های دانش بنیان برای توسعه ی تجارت و تولید ثروت در بین جوانان نخبه استقبال می کنیم.
وی اظهار داشت: از طرح های جدید و ایده پردازی جوانان و شرکت های دانش بنیان باید نهایت بهره را ببریم.
در این نمایشگاه ، فناوری های جدید 96 دانشگاه، مرکز پژوهشی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد، شرکت خصوصی، بانک، صندوق و موسسه سرمایه گذاری و حمایتی دولتی و بخش خصوصی از ۲۳ استان کشور عرضه شده است .
در این فن بازار که  تا پنجم شهریور ماه برپا است فناوری ها در حوزه های محیط زیست، فناوری اطلاعات، نانو، زیست فناوری، برق و الکترونیک، شیمیایی و غذایی، علوم و صنایع پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و در نهایت در حوزه مکانیک ساخت و تولید، عرضه شده است.
یکی از بخش های نمایشگاه فن بازار مشارکت ۵۰۰ طرح بررسی و تأیید شده نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۴ است که دارای سطح آمادگی فناوری (TRL) هفت به بالا بوده و قابلیت تجاری سازی داشته و از سطح فناورانه قابل قبولی برای ورود به بازار تولید و مصرف برخوردارند، و در این فن بازار حضور دارند.
فن بازار ایده ای برای جلب صاحبان صنعت، سرمایه گذاران و موسسات تامین مالی برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور است که در آن شرکت ها و موسسات فناورانه و صاحبان ایده کشور به همراه سرمایه گذاران و صاحبان صنعت در یک فضای نمایشگاهی بدون واسطه با یکدیگر به منظور تجاری سازی بر روی ایده های عرضه شده به بحث و تبادل نظر پرداخته و در صورت رسیدن به توافق با انعقاد قرارداد با یکدیگر به همکاری بپردازند.
(جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها