جمعه / ۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۸
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۶۷۰۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری های مشترک ایران و کره جنوبی در بخش کشاورزی

توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک ایران و کره جنوبی در بخش کشاورزی در دیدار مهندس هومن فتحی مدیر کل امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با سئونگ هو سفیر کره جنوبی در تهران مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار که صبح امروز در محل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی صورت گرفت سئونگ هو سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به عزم کشورش بر توسعه همه جانبه روابط و همکاری پایدار در بخش های مختلف کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت بسترسازی برای گسترش همکاری های دو کشور در بخش های کشاورزی و شیلاتی تاکید کرد.
وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری های کشاورزی دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران اظهار داشت: یکی از شرکت های بزرگ کره ای برای اجرای پروژه های مشترک و سرمایه گذاری در تولید ماشین آلات کشاورزی در ایران اعلام آمادگی کرده است.
در این دیدار، مهندس فتحی نیز با اشاره به افزایش چشمگیر ارتباطات و تبادل هیات های مختلف بین وزارت جهاد کشاورزی و طرف کره ای ظرف دو سال اخیر اظهار امیدواری کرد: همکاری ها بویژه در حوزه های تامین مالی و سرمایه گذاری مشترک، تبادل تکنولوژی و تجارت محصولات کشاورزی ارتقاء یابد.
وی با اشاره به سیاست های اصولی مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی، تصریح کرد:ایران برای تامین کالاهای کشاورزی مورد نیاز کره جنوبی که کشور ما در آن دارای مزیت می باشد بویژه محصولات باغی، خشکبار، میگو، گیاهان دارویی، خرما، پسته، زعفران، آمادگی دارد.
مهندس فتحی در ادامه بر ضرورت و اهمیت اجرایی کردن توافقات در زمینه افزایش بهره وری آب در کشاورزی و نیز توسعه پایدار جنگل داری تاکید کرد.
در این دیدار ، مهندس قائمیان معاون قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به همکاری بسیار مطلوب سازمان های حفظ نباتات دو کشور ظرف دو سال اخیر که منجر به رفع ممنوعیت واردات انار ایران توسط کره شده، به منظور تسهیل و کسترش همکاری ها،پیشنهاد کرد نشست مشترک روسای حفظ نباتات دو کشور تشکیل شود.
دکتر عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران نیز با اشاره به امضاء یادداشت تفاهم همکاری های شیلاتی دو کشور و همچنین سفر وزیر و معاون وزیر شیلات کره جنوبی به ایران و بازدید آنان از طرح های شیلاتی شمال و جنوب کشور گفت: شرکت های شیلاتی کره جنوبی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی شیلات در تهران اعلام آمادگی کرده اند و طرف کره ای علاقه مند است تا طرح ها و پروژه های مشترک با ایران اجرا کند.
دکتر کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به این که در آینده نزدیک هیاتی به ریاست مهندس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از ایران به کره جنوبی سفر می کنند،از تدوین برنامه های گسترده برای آغاز همکاری های ایران و کره جنوبی در حوزه های زراعت و مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد .
(جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها