سه شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۷۰۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تشکیل دو کنسرسیوم صادراتی برای ورود به بازار روسیه

رئیس شورای سیاستگذاری همایش «حضور پایدار در بازار روسیه» از تشکیل دو کنسرسیوم در بخش های محصولات کشاورزی و کیف وکفش برای ورود به بازار روسیه خبر داد.

 نگار کبیری امروز (سه شنبه) در نشستی خبری، اضافه کرد: بازارهای روسیه با تامین کننده های بزرگ کار می کنند و بازرگانان ایرانی برای بازکردن جای پای خود در بازارهای این کشور، باید با هم متحد و هماهنگ باشند.
وی در این رابطه از برگزای همایش «حضور پایدار در بازار روسیه» خبر داد و افزود: این همایش نهم شهریورماه با حضور مدیران سازمان های دولتی، شرکت های تولیدی خصوصی در زمینه محصولات و خدمات قابل عرضه به روسیه، شرکت های بازرگانی و تجار از ایران و دستگاه های سرویس دهنده خدمات حمل ونقل، گمرک، بانک و بیمه در ایران و همچنین شرکت های خصوصی و بزرگ وارد کننده به روسیه، در تهران برگزار می شود.
رئیس شورای سیاستگذاری همایش یادشده اضافه کرد: در این گردهمایی چهار کارگاه آموزشی با عناوین «تشریح استانداردهای کالایی و آشنایی با شیوه دریافت گواهی کالاهای صنعتی و بهداشت و سلامت و دریافت نمونه گواهی ها»، «آشنایی با مهمترین قوانین تجارت با روسیه»، «تشریح روش های مناسب حمل ونقل کالاهای ایرانی به روسیه و معرفی شرکت های معتبر در این زمینه» و «تشریح روش های مبادلات ارزی و خدمات بانکی و بیمه قراردادهای مشترک بین بنگاه های ایرانی و روس» برگزار می شود.
کبیری، اهداف برگزاری این همایش را «معرفی اقدامات زیرساختی انجام شده از جانب دو دولت باهدف تسهیل روابط تجاری دو کشور»، «ارائه اطلاعات ضروری و مورد نیاز به شرکت های ایرانی برای تجارت با روسیه»، «بررسی نقاط قوت و ضعف بنگاه های ایرانی در تجارت با روسیه»، «معرفی نیازهای کالایی بازار روسیه و حوزه های جدید صادرات به این کشور برای بنگاه های ایرانی»، «معرفی خریداران و واردکنندگان بزرگ روسیه و چگونگی شناسایی آنها»، «معرفی مسیرهای معتبر و موثر برای ورود شرکت هایی ایرانی به بازار روسیه» و «معرفی عمده رقبای کالاهای ایرانی در بازار روسیه و شیوه های درست رقابت» عنوان کرد.
کبیری با تاکید بر اینکه الگوهای وارداتی روسیه در کالاهای مصرفی، همانند الگوهای صادراتی ایران است، گفت: در این همایش، در قالب نشست های تجاری، صنایع جذاب ایران که قابلیت صادرات به روسیه دارند، به بازرگانان داخلی معرفی می شود که صنعت های پزشکی (خدمات درمانی و دارویی)، غذا و کشاورزی، ساختمان (مصالح ساختمانی و خدمات فنی مهندسی)، نساجی، پوشاک و منسوجات چرمی و توریسم از جمله این صنایع است.
وی اضافه کرد: در برنامه جامع توسعه صادرات به روسیه، بررسی هایی در ارتباط با دلایل موفقیت کشورهای صادرکننده محصولات به روسیه انجام شده است که در این بین می توان به چین و ترکیه اشاره کرد؛ ترک ها محصولات خود را تحت یک برند (نشان تجاری) وارد روسیه می کنند و چینی ها نیز خود محصولاتشان را در بازار عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه حضور در این همایش رایگان است، افزود: بازرگانان ما باید بدانند که اگر اصولی حرکت کنیم هیچ خطری در بازار روسیه ما را تهدید نمی کند؛ آنها باید بدانند که بازار روسیه یک بازار سرد، تاریک و خطرناک - که مطرح می شود – نیست.
به گزارش ایرنا، حجم تجارت ایران و روسیه در سال گذشته 1.7 میلیارد دلار بود که یک میلیارد و 300 میلیون دلار از این میزان شامل واردات کالا به ایران می شود و حدود 400 میلیون دلار صادرات به روسیه است که به این ترتیب اکنون ایران شریک تجاری مهمی برای این کشور محسوب نمی شود؛ در صادرات کالا و خدمات به روسیه، ترکیه در ردیف دوازدهم و ایران در ردیف چهل و ششم قرار دارد.
روسیه رتبه پانزدهم دنیا در صادرات را دارد؛ آمار صادرات این کشور در سال 2015 معادل 344 میلیارد دلار بود؛ این کشور در واردات نیز رتبه بیست و پنجم دنیا را دارد و در سال 2015 معادل 183 میلیارد دلار کالا وارد کرده است.
طبق آمار گمرک روسیه، صادرات محصولات ایرانی به این کشور در سه ماه ابتدای امسال (2016 میلادی) نسبت به مدت مشابه سال پیش 69 درصد افزایش داشته است./ ایرنا
(سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها