سه شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۶۷۰۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اختصاص سه سبد حمایت غذایی به افراد در معرض سوء تغذیه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با بخش خبری نیمروزی شبکه یک سیما گفت: کار مهم ما در لایه حمایتی برنامه جامع رفاهی، بیمه کردن بیش از 11 میلیون نفر بود که بر اساس مطالعات بیش از 90 درصد آنان جزو کارگران غیررسمی و حاشیه نشین های اطراف شهرها بودند که از فقر درمان نجات پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار فودنا ، علی ربیعی در این گفتگوی تلویزیونی افزود: در بحث حمایت غذایی هم مطالعاتی درباره افراد در معرض سوء تغذیه صورت گرفت و در جلسه دیروز هیئت وزیران به دستور رئیس جمهور مقرر شد که در راستای طرح هدفمندی به افراد در معرض سوء تغذیه تا پایان سال سه سبد حمایت غذایی اختصاص یابد .
ربیعی گسترش تامین اجتماعی و درمان در حاشیه شهرها و مناطق فقیرنشین را از دیگر برنامه های رفاهی دولت یازدهم خواند و گفت: ما به همین منظور در استانی که چهار مرکز بیشتر نداشت در همین دولت کلنگ 8 مرکز را زدیم .
وی ادامه داد : سیاست دیگر ما در حوزه رفاهی این بودکه نسبت میان مزد و قدرت خرید از تورم پیشی بگیرد و بر همین اساس ما با تورم متوسط 22 و نیم درصد ، 18 درصد افزایش مزد داشتیم که اکنون با توجه به تورم متوسط 12 و نیم درصدی ، 18 و 7 دهم درصد افزایش مزد داریم .
وزیر تعاون گفت : علاوه بر این برنامه ها در بحث اشتغال و توانمندسازی و رفع نیازهای اولیه نیازمندان و برطرف کردن فقر در بخش مسکن و درمان هم اقداماتی در راستای سیاست های رفاهی این دولت اتخاذ شده است .

وی افزود : با سازمان برنامه و بودجه هم در حال رایزنی هستیم و لایحه نظام بیمه اجتماعی فراگیر که در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسیده است تا چند وقت دیگر به صحن دولت خواهد آمد و با تصویب آن تحول اساسی در ایجاد امنیت رفاهی و درمانی برای آینده ایرانیان ایجاد خواهد شد.

/حجت بقایی

(سه شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۵) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها