دوشنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۷۰۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

گلایه های سیب زمینی کاران به جایی نرسید

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت: وضعیت تولیدکنندگان سیب زمینی به سبب کاهش قیمت محصول در بازار مساعد نیست و این امر گلایه های سیب زمینی کاران را به همراه داشته است.

رحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران ، با اشاره به وضعیت تولید سیب زمینی اظهار داشت: وضعیت تولیدکنندگان سیب زمینی به سبب کاهش قیمت محصول در بازار مساعد نیست که همواره این امر طی سال های گذشته زیان سیب زمینی کاران را به همراه داشته است.

وی افزود: قیمت تمام شده هر کیلو سیب زمینی 700 الی 800 تومان است ، این درحالیست که  به سبب عدم کشش بازار و ورود سیب زمینی های نو از برخی مناطق،  محصول با قیمت هایی کمتر از این رقم در بازار به فروش رسیده است.

نیازی با اشاره به شرایط مناسب تولید و وضعیت نامناسب قیمت دربازار انتقاد کرد و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر اروپا ،امیدواریم که با افزایش صادرات و مصرف محصول در داخل قیمت سیب زمینی به تعادل برسد به طوریکه زیان های اخیر تولیدکنندگان را جبران نماید.

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی کاران ادامه داد: از دولت تقاضای تخصیص مجدد مشوق های صادراتی به ازای هر کیلو حداقل 200 تومان را داریم چرا که این امر در مرتفع شدن زیان سیب زمینی کاران و تعادل قیمت تاثیر بسزایی دارد.

گفتنی است که اگر امسال مجددا ضرر و زیان کشاورزان و داستان امحا تکرار شود قطعا برای سال زراعی آینده دچار بحران خواهیم شد./  باشگاه خبرنگاران جوان

/
(دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها