شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۶۹۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

مسئولان ممنوعیت صادرات زعفران به چین را پیگیری کنند

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت:صادرات زعفران با رشد 8 درصدی طی 4 ماه، 43 تن و 552 کیلوگرم بوده و در حدود 63 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

غلامرضا میری، اظهار کرد: قیمت‌ زعفران در اردیبهشت ماه رشد تقریبا 20 درصدی داشته است، اما اکنون با 10 تا 12 درصد کاهش قیمت هر کیلو زعفران حداقل 4 میلیون و900 هزارتومان و حداکثر 6 میلیون و 200 هزار تومان فروش می‌رود.

وی درخصوص وضعیت عرضه و تقاضا این محصول در بازار داخلی گفت: متاسفانه بازار داخلی به دلیل رکود حاکم بر آن رونق ندارد و توان خریداران کمتر شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ورود زعفران به چین در گذشته با پرداخت عوارض بالا امکان‌پذیر بوده است، در گذشته تجار زعفران را می‌خریدند و به عنوان داروی گیاهی به چین می‌بردند اما مسئولان متوجه این موضوع شده و کانال‌ها یا بخشی که زعفران از طریق آن وارد کشور چین می‌شد را بسته‌اند.

میری ادامه داد: از مسئولان مربوطه تقاضا دارم با مقامات چینی در رابطه با ورود زعفران به این کشور صحبت‌های لازم را داشته باشند تا ممنوعیت‌ها برداشته شود، چون با تولید فراگیر زعفران اگر نتوانیم بازار مورد نیاز را پیدا کنیم دچار مشکل شده و کشاورز متضرر خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه برای معرفی زعفران همزمان با رویداد مشهد 2017، گفت: اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود که توانمندی‌های زعفران، بسته‌بندی، تنوع بسته‌بندی و یا محصولات با کیفیت ارگانیک به نمایش درآید، حاضریم زعفران و توانمندی‌های مربوط به آن را در آن نمایشگاه در معرض دید توریست‌هایی که به ایران سفر می‌کنند، قرار بدهیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران تصریح کرد:با توجه به اینکه زعفران پتانسیل های زیادی دارد و محصولی ناشناخته است، جزو پیشنهادات چند ساله ما این است که فضایی را به صورت دائمی در اختیار ما قرار بدهند تابتوانیم زعفران را بهتر معرفی کنیم ، اما این مسئله هنوز تحقق پیدا نکرده است./ ایسنا
(شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها