یکشنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۶۹۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
سازمان گوشت آمریکای شمالی اعلام کرد:

نوع بسته بندی موثر در کیفیت گوشت

روشهای نوین بسته بندی و استفاده از آنتی اکسیدانهای طبیعی مانندعصاره رزماری، چای سبز و آلبالو که در بهبود شرایط ماندگاری رنگ، طعم، کیفیت گوشت موثر اند.

به گزارش فودنا سازمان گوشت آمریکای شمالی  در آخرین تحقیقی که چند ماه پیش انجام داده به این نتیجه رسید که، 65% از مصرف کنندگان، با بو کردن وبررسی رنگ گوشت و فراورده های گوشتی اقدام ویا انصراف از خرید می کنند.
طبق بررسی ها، بعد از موضوع قیمت، رنگ و بوی فراوردهای گوشتی تعین کننده ترین عامل است. مصرف کنندگان از خرید فراوردهای گوشتی که به رنگ قهوه ایی درآمده اند و یا بسته بندی ها یی که امکان دیدن رنگ محصول در آن وجود ندارد، خودداری می کنند.
با توجه به ارزیابی های این پژوهش، شرکتهای تولید کننده فرآورده های گوشتی از یک طرف سعی در حفظ کیفیت رنگ و از طرف دیگه سعی در استفاده از بسته بندی هایی دارند که رنگ فراورده ها در آن بسته بندی دیده شود.
بنابر گفته محققین ، مطلوب ترین و پرطرفدارترین رنگ برای فراورده های گوشتی، رنگ آلبالویی روشن است. طبق نظر مدیر بازرگانی و توسعه گوشت آمریکای شمالی، کیفیت رنگ فراورده های گوشتی به دو عامل کلی بستگی دارد: 1-پروتین های داخل گوشت همانند هموگلوبین و مایگلوبین که مهمترین رنگ ساز گوشت هستند 2- شرایط زیست حیوان مانند سن، تغذیه دام، PH گوشت ، کیفیت بسته بندی محصول، و مواد افزودنی .
در نتیجه گیری از این گزارش  میتوان به شرکتهای فعال در عرصه فراورده های گوشتی توصیه کرد تا از روشهای نوین بسته بندی همانند  case ready packaging  استفاده کنند.
مترجم فودنا ارسلان وکیلی

(یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها