شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۶۹۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

افزایش 161 درصدی صادرات ایران به عمان/ هیات تجاری، بازاریابی و جذب سرمایه ایران عازم عمان می‌شود

معاون‌کل سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه صادرات ایران به عمان در 4 ماهه نخست سال جاری 161 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده از اعزام هیات بزرگ تجاری ایران به عمان با هدف بازاریابی، توسعه صادرات و جذب سرمایه خبر داد.

محمدرضا مودودی با اعلام این خبر گفت: صادرات ایران به عمان در چهار ماهه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 161 درصدی داشته و با توجه به ظرفیت­ های توسعه همکاری با این کشور و تحقق برجام، می­توان سهم بیشتری را در بازار این کشور متصور شد.

وی با بیان اینکه هیات تجاری ایران همزمان با دو رویداد مهم «یازدهمین نمایشگاه بین­المللی محصولات غذایی و هتلداری» و «ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین­المللی تجهیزات و خدمات پزشکی» در مسقط حضور خواهند یافت، اظهار داشت: این دو رویداد مهم فرصتی هستند برای بخش خصوصی فعال ایرانی تا از ظرفیت­ های موجود در صنعت گردشگری به ویژه گردشگری سلامت بهره کافی برده و با توجه به توان تولید انواع محصولات غذایی با کیفیت در داخل کشور، بازار مطمئنی در کشور همسایه خود ایجاد کنند.

معاون‌کل سازمان توسعه تجارت همچنین یادآور شد: این دو رویداد فرصت­ های توسعه بازار و جذب سرمایه توسط تجار توانمند ایرانی را دو چندان می‌کند و با توجه به تمام مشترکات تاریخی و سیاسی و نیز علایق فرهنگی و ملی دو کشور، موقعیتی مطلوب برای تقویت روابط اقتصادی فی مابین فراهم می­ آورد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش بهره ­وری این سفر، مذاکرات فشرده و گسترده ­ای با مقامات دولتی و بخش خصوصی توانمند عمان صورت گرفته و امید می­رود که در پناه برنامه­ های تدوین شده و با حضور قدرتمند شرکت‌های خصوصی ایرانی نتایج مطلوبی از این رویدادها حاصل شود.

مودودی صنعت گردشگری بویژه گردشگری سلامت را یکی از مهمترین فعالیت ­های تجاری نام برد که در شرایط فعلی می­ تواند به عنوان موتور محرک اقتصاد عمل کند و سرمایه ­گذاری در این بخش را با هدف جذب گردشگران بین ­المللی از اولویت­ های اقتصاد مقاومتی خواند.

وی با اشاره به استقبال فعالان صنعت غذای کشور برای حضور در هیات اعزامی ایران، عمان را بعنوان بازاری مناسب برای محصولات و صنایع غذایی ایران برشمرد و خواستار حضور قدرتمند فعالان این صنعت در آن کشور شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، هیات بزرگ تجاری، بازاریابی و جذب سرمایه ایران متشکل از مدیران بخش­ های دولتی مرتبط و فعالان بخش خصوصی در زمینه­ های محصولات غذایی، تورگردانی، هتلداری، حمل و نقل مسافری، خدمات درمانی و پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات پزشکی، هتل بیمارستان، پژوهش و فناوری­های گردشگری و سلامت، ساخت و توسعه بنادر و هتل­ها، صنایع دستی و... است که از سوی دفتر توسعه صادرات خدمات سازمان توسعه تجارت ایران در تاریخ 29 شهریور سال جاری به کشور عمان اعزام خواهد شد.

مبادله تجربیات و آشنایی با طرف‌های تجاری، ملاقات با مسئولان ارشد دولتی، بررسی راهکارهای توسعه تبادلات تجاری بین دو کشور، مذاکرات رو در روی فعالان بخش خصوصی، بررسی ظرفیت­های بازار و آشنایی با قوانین و مقررات کشور هدف، بازدید از مراکز تجاری و صنعتی و بالاخره بازدید از نمایشگاه­ های همزمان و ارزیابی رقبای حاضر در این نمایشگاه­ ها از جمله برنامه‌های این هیات در سفر به عمان است.

 
(شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها