دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۷
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۶۸۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

آب معدنی‌های غیر استاندارد در بندرعباس توقیف شدند

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل در بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی در شهر بندرعباس مقادیر قابل توجهی خیارشور و آب معدنی فاقد نشان استاندارد را شناسایی و توقیف کردند.

 عیسی باقرزاده همایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد : در بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد 216 کیلوگرم خیار شور که در 27 ظرف هشت کیلویی بسته بندی شده بود را شناسایی و از دسترس عموم خارج شد.

وی در ادامه افزود: در ادامه بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل تعداد 120 بطری آب معدنی فاقد نشان ملی استاندارد شناسایی و معدوم شد.

باقرزاده تاکید کرد: از عموم شهروندان تقاضا می‌شود برای سلامتی خود و خانواده از خرید محصولات فاقد نشان ملی استاندارد جدا خودداری کنند، زیرا بر فرآیند تولید این محصولات هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل استاندارد هرمزگان هم‌چنین از توقیف ظروف ملامین فاقد استاندارد در بندرلنگه خبرداد و افزود: کارشناسان نظارت بر اجرای استاندارد شهرستان بندرلنگه تعداد قابل توجهی از ظروف ملامین فاقد نشان ملی استاندارد در سطح این شهرستان را شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: از آنجایی که ظروف ملامین دارای استاندارد اجباری به شماره 612 هستند کارشناسان اداره اجرای استاندارد شهرستان بندرلنگه طی بازرسی از واحدهای عرضه تعداد 300 تکه انواع ظروف ملامین فاقد نشان استاندارد را  مشاهده، توقیف و از دسترس عموم خارج کردند.

باقرزاده تاکید کرد:  با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای فاقد نشان استاندارد یا پایین تر از حد استاندارد برخورد قانونی صورت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز برای اطمینان  از صحت محصولات مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران می‌توانند کد ده رقمی درج شده در پایین نشان ملی استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال نمایند و از صحت استانداردبودن محصول مورد نیاز خود آگاهی یابند.

به گزارش ایسنا، براساس ماده 9 قانون سازمان ملی استاندارد ایران تولید، تمرکز، فروش و عرضه کالاهای فاقد نشان استاندارد ممنوع اعلام شده است که در همین راستا سیستم نظارت و کنترل بازار از سوی اداره کل استاندارد هرمزگان در سرتاسر استان برحسن عرضه کالاهای دارای نشان استاندارد اجباری به جد پیگیری می‌شود./ ایسنا
(دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها