دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۶۸۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

۱۵ درصد کالاهای سلامت محور قاچاق است

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۱۵ درصد کالاهای سلامت محور موجود در بازار را براساس آخرین آمار سال جاری قاچاق دانست.

مهرنوش مهرابیان  با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان غذا و دارو تأمین، حفظ و ارتقای سلامت مردم است، اظهار کرد: حوزه های کاری این سازمان شامل غذا، دارو و آزمایشگاه می شود.

وی با اشاره به فعالیت این معاونت در دو حوزه نظارتی و پشتیبانی عنوان کرد: نظارت ما قطعا باید قوی باشد چرا که این نظارت بر روی کالاهای سلامت محور است که مواد غذایی، داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی را شامل می شوند و در ارتباط مستقیم با سلامت مردم هستند.

مهرابیان تصریح کرد: طبق آخرین آمار در سال ۹۵، ۱۵ درصد از کل کالاهای سلامت محور موجود در بازار قاچاق هستند که قاچاق آنها هم به سلامت مردم و هم به اقتصاد کشور ضربه وارد می کند.

رئیس سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به آزمایش بیش از ۲۷ هزار تن پسته صادراتی توسط آزمایشگاه این سازمان در سال گذشته، افزود: این آزمایشگاه دارای یکی از معتبرترین استانداردهای مورد قبول اتحادیه اروپا در زمینه آزمایشات مربوط به محصول پسته است و علاوه بر این انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و سم شناسی بر روی محصولات غذایی موجود در بازار نیز به عهده این واحد است.

مهرابیان تصریح کرد: علاوه بر نظارت بر کارخانجات و بازدیدهایی که داریم، فرآورده هایی که تولید و روانه بازار می شوند بر اساس دستورالعمل در آزمایشگاههای خودمان آنها را بررسی می کنیم و چه ساخت کارخانجات شهر خودمان باشند یا هر جای دیگر کشور، اگر مشکلی داشته باشند گزارش آنها را تهیه و به سازمان غذا و دارو ارسال می کنیم تا طبق مقررات با این کارخانجات متخلف برخورد شود.

وی ادامه داد: در حوزه امور دارو نیز نظارت بر موجودی دارو در سطح شهرستان و مراکز درمانی و بیمارستانها و اینکه کمبود دارویی نداشته باشیم و همچنین  نظارت بر تهیه داروهای مرکز ترک سوء مصرف مواد و اداره امور داروخانه ها بر عهده ما است./ مهر
(دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها