دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۷
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۶۸۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

آماده‌ایم انجمن روغن کرمانشاهی را راه‌اندازی کنیم

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: اتاق بازرگانی استان آمادگی دارد ظرف یک ماه آینده انجمن تولیدکنندگان روغن کرمانشاهی را راه‌اندازی کند.

ناصر مرادی  با اشاره به تصمیم اتاق بازرگانی برای راه‌اندازی انجمن روغن کرمانشاهی، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به این منظور انجام شده و در حال رایزنی با معاونت تشکل‌های اتاق ایران در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: اگر اتاق بازرگانی ایران با ایجاد این تشکل موافقت کند، اتاق بازرگانی کرمانشاه آمادگی دارد انجمن تولیدکنندگان روغن کرمانشاهی را تا ماه آینده راه‌اندازی کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است، بعد از اعلام موافقت اتاق ایران، کار برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن آغاز خواهد شد.

مرادی هدف از تشکیل این انجمن را ساماندهی تولید و عرضه روغن کرمانشاهی که یک برند است اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون 60 نفر از فعالان عرصه روغن حیوانی برای مشارکت در این انجمن ثبت نام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با تشکیل این انجمن، هم تولیدات روغن کرمانشاهی حتی تا سطح روستاها ساماندهی و استاندارد خواهد شد و کد بهداشتی می‌گیرد و هم می‌توانیم در بعد عرضه بازارهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون روغن کرمانشاهی در بسیاری از شهرها مانند تهران، اصفهان، شیراز و ... خصوصا برای رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندین شرکت در استان این روغن را تولید می‌کنند، تاکید کرد: هدف ما این است برند روغن کرمانشاهی را در دنیا عرضه کنیم و بازارهای صادراتی را نیز باز کنیم.

به گفته مرادی به این منظور از مرحله تولید تا استانداردسازی و حتی بسته‌بندی، روی روغن کرمانشاهی کار خواهد شد و همه این موارد اشتغالزایی و تولید این محصول را نیز بالا می‌برد.

وی از روغن کرمانشاهی به عنوان یک برند مهم استان یاد کرد که به دلیل مرغوبیت، عطر و طعمی که دارد بسیار مورد توجه است و افزود: ثابت شده روغن کرمانشاهی خواص درمانی و غذایی بهتری نسبت به روغن‌های دیگر خصوصا روغن‌های جامد و نباتی دارد./ ایسنا
(دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها