دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۷۲۲
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اختصاص 542 میلیارد ریال اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی گلستان

رئیس اداره فناوری های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اعلام کرد: امسال 542میلیارد ریال اعتباربرای نوسازی و توسعه کمی وکیفی مکانیزاسیون کشاورزی این استان اختصاص یافته است.

عیدمحمد فاروقی روز دوشنبه در حاشیه آیین تجلیل از خبرنگاران رسانه های جمعی شهرستان کلاله که از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات نوسازی و توسعه مکانیزاسیون بخش های زراعت، باعبانی، دام و طیور، آبزیان و جنگل ومرتع دراختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد.
وی گفت: طرح های ارائه شده کشاورزان متقاضی پس از تائید در کارگروه مکانیزاسیون کشاورزی و پرداخت 20 درصد سهم آورده ، از 80 درصد تسهیلات بانکی با نظارت کارشناسان برخوردار می شوند.
فاروقی ادامه داد: بر اساس این طرح، کشاورزان برای خرید ماشین آلات و دنباله بندهای سبک و متوسط ، تسهیلات بانکی مورد نیاز را با مهلت بازپرداخت پنج ساله و ماشین آلات وارداتی مثل تراکتور و کمباین سنگین را با مهلت بازپرداخت هفت ساله تهیه نمایند.
رئیس اداره فناوریهای مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهادکشاورزی گلستان همچنین گفت: رانندگان حرفه ای تراکتور و کمباین با گواهینامه و داشتن سابقه حداقل دو سال و کشاورزانی که دارای پنج هکتار زمین زراعی آبی و یا 10هکتار زمین دیم باشند، می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی نوسازی ناوگان برداشت محصول غلات (کمباین) را اولویت اول جهاد کشاورزی استان گلستان برای اجرای این طرح اعلام کرد و افزود: خرید انواع کارنده ها اعم از ردیف کارها، خطی کارها وکارنده های کشت مستقیم وسمپاش ها از اولویت های بعدی پرداخت تسهیلات یاد شده می باشد.
ﺍﺳﺘﺎﻥ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ 713 ﻫـﺰﺍﺭ هکتار ﺍﺭﺍﺿﻲ ﻛﺸﺎﻭﺭﺯﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﻴﺰﺍﻥ، 682 هزار و 955 ﻫﻜﺘﺎﺭ ﺑﻪ ﻛﺸﺖ ﻣﺤﺼـﻮﻻﺕ ﺯﺭﺍﻋـﻲ ( ﺑﺎ ﺍﺣﺘﺴﺎﺏ ﻛﺸﺖ ﺩﻭﻡ ) و 30 هزار و 173هکتار نیز به کشت محصولات باغی اختصاص دارد./ایرنا
(دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها