دوشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۶۶۷۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

گوشت‌های منجمد فاقد بسته‌بندی نخرید

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با تشریح شرایط بهداشتی گوشت‌های بسته‌بندی داخلی و وارداتی، توصیه کرد شهروندان از خرید گوشت‌های منجمد فاقد بسته‌بندی مشخص خودداری کنند.

دکتر «علی‌اکبر حدادزاده» در این‌باره گفت: از آن جا که اطمینان از سلامت گوشت مصرفی مردم در اولویت اهداف و برنامه‌های دامپزشکی قرار دارد، سازمان دامپزشکی کشور به‌منظور نظارت بر سلامت گوشت‌های وارداتی از کشورهای مختلف نسبت به تدوین الزامات بهداشتی واردات(IHR)  اقدام کرده است که بر این اساس، گوشت‌های وارداتی از اولین مراحل کشتار تا آخرین مراحل مربوط به بسته‌بندی و حمل از کشور مبداء، تحت نظارت سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص نوع و چگونگی اعمال این نظارت‌ها، اظهار کرد: نظارت‌های مذکور شامل دو بخش بهداشتی و شرعی بوده و با اعزام کارشناسان فنی و بهداشتی هم‌چنین ناظرین شرعی به کشور مبداء و استقرار در محل کشتارگاه‌ها بر روند کشتار، هم‌چنین سلامت و حلیت لاشه‌ها و چگونگی قطعه‌بندی، بسته‌بندی، منجمدسازی و نگهداری نظارت می‌کنند و برای کنترل بیشتر، این گوشت‌ها در بدو ورود به کشور نیز نمونه‌برداری و آزمایش می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بسته‌بندی گوشت‌های وارداتی دارای برچسب‌های مخصوصی است که حاوی اطلاعاتی از قبیل مشخصات شرکت سفارش‌دهنده و تاریخ تولید و انقضاء گوشت است هم‌چنین این بسته‌بندی‌ها دارای برچسب نظارت دامپزشکی و ممهور به مهر ذبح شرعی هستند.

وی توصیه کرد مصرف‌کنندگان باید علاوه‌بر توجه به مشخصات درج شده روی بسته‌بندی به وضعیت ظاهری گوشت‌های منجمد دقت کنند تا عاری از هر نوع لکه‌های قارچی سبز رنگ و سوختگی ناشی از انجماد(نقاط قهوه‌ای رنگ) یا رنگ غیرطبیعی باشد و ترشحات خونی به صورت مایع یا منجمد نباید در لفاف‌های قطعات گوشت وجود داشته باشد.

حدادزاده با بیان این‌که گوشت نباید بوی غیر طبیعی(اکسیداسیون چربی یا فساد) داشته باشد، یادآور شد: گوشت‌های منجمد تولید داخل هم بجز متفاوت بودن بسته‌بندی باید واجد تمام ویژگی‌های ذکر شده باشند، از این‌رو شایسته است که شهروندان از خرید گوشت‌های منجمد فاقد بسته‌بندی مشخص خودداری کنند.
(دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها