شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۲۰:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۶۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر جهاد کشاورزی دامغان درنشست مشترک با نماینده مردم دامغان گفت

یارانه شیر گاوداران از سال ۹۳پرداخت نشده است

به گزارش فودنا، نشست نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان با هدف بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و دامداری در سالن جلسات جهاد کشاورزی این شهر برگزار شد.

علیان نژاد مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی و ظرفیت های موجود در شهرستان، بخش کشاورزی دامغان مورد توجه نماینده قرار گرفته است.

وی افزود: در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تعداد ۸۵نفر نیروی انسانی، کمک کارشناس تا کارشناسان ارشد بدنه محکم و قوی در بخش اجرا تشکیل داده اند تا سیاست ها و مسئولیت های بخش کشاورزی را به نحو احسن مورد اجرا قرار دهند.

علیان نژاد اظهار داشت: در شهرستان به دنبال تثبیت اشتغال و ایجاد صنایع کوچک در بخش کشاورزی و دامداری هستیم.

محصولات دامغان با کیفیت بالا وارد بازار می شود

وی همچنین خاطر نشان کرد: محصولات دامغان با کیفیت بسیار عالی وارد بازار می شود که تنها مشکل شهرستان، مشکل آب است که باید سهم کشاورزی از منابع آبی مشخص شود که در صورت وجود آب کافی می توانیم سطح زیر کشت را به دو برابر ارتقا دهیم.


علیان نژاد فرهنگ سازی را امری مهم دانست و گفت: باید در زمینه آبیاری با سیستم مکانیزه تحت فشار فرهنگ سازی لازم را انجام دهیم و کشاورزان را به اجرای این طرح ترغیب نمائیم تا تغییر الگوی کشت مهم ترین اولویت کشاورزان باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مقدار ۳۰هزار هکتار زمین سطح زیر کشت شهرستان است که از این مقدار ۱۸هزار هکتار محصولات باغی و ۱۲هزار هکتار محصولات زراعی می باشد.

پسته جزو اولویت کشاورزی دامغان است

علیان نژاد کاشت پسته را جزو اولویت های کشاورزان دانست و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، کشت پسته در اولویت کشاورزان دامغانی قرار دارد که سالانه با افزایش سطح کشت ۳۰۰الی ۴۰۰هکتاری روبرو هستیم.

وی خاطر نشان کرد: یارانه شیر گاوداران از سال ۹۳پرداخت نشده است که امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود چرا که بخش عمده ی اقتصاد کشور برعهده دامداران می باشد.

مدیریت جهاد کشاورزی دامغان عنوان کرد: ۳۳میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از اعتبارات استانی ماده ۱۸۰سال ۹۵برای شهرستان دامغان پیش بینی شده است که در صورت تحقق می تواند کمک شایانی به بخش کشاورزی، دامداری شهرستان دامغان باشد.


ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس: کرمان با انتقال آب از خلیج فارس 25 درصد رشد داشته اما ما هنوز دنبال انتقال آب هستیم

ابوالفضل حسن بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله کشاورزی یکی از حساس ترین، مهم ترین و قابل توجه ترین برنامه های پیش روی دولت است.

وی افزود: نبود کارگر یکی از دغدغه ها و مهم ترین رنج کشاورزان محسوب می شود که باید در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت گرفته و جوانان را به سمت این صنعت بزرگ سوق داد.

حسن بیکی نگاه واقع بینانه به کشاورزی را مطرح کرد و گفت: استان کرمان با انتقال آب از خلیج فارس در بحث کشاورزی با پیشرفت ۲۵درصدی روبرو شد و ما همچنان به دنبال بحث انتقال آب به استان هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند کشاورزان را به سمت بازدهی عالی حرکت دهد نوشتن نسخه ای از چگونگی اجرای کشاورزی مدرن است که این نسخه ها می تواند به دست کشاورزان رسیده و کشاورزی شهرستان را درمان نماید.

ابوالفضل حسن بیکی با اشاره به بخش دامداری و دامپروری افزود: با افزایش طیور و دام در باغات دامغان می توان دامداری، دامپروری، دامپزشکی، صندوق های حمایت روستایی،صادرات و نقدینگی را در شهرستان تقویت نمود.

وی تصریح کرد: برای افزایش و ترویج دامداری ها باید وام های ارزان قیمت به جوانان اعطا شود و دامپروری را در دامغان تقویت نمود تا دامغان به عنوان الگو برای دیگر شهرهای کشور قرار گیرد.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار داشت: مردم می توانند با ایجاد تعاونی های خانگی، محلی، روستایی سبب توسعه کمی و کیفی این مسئله در شهرستان باشند.
(شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵) ۲۰:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها