شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۲
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۶۶۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

رقابت پرفروش ترین برند های نوشابه های انرژی زا

نام ردبول (Red Bull) برای مردم سراسر جهان آشناست، برندی که کارش تولید نوشابه های انرژی زا است و فروش میلیارد دلاری دارد. این برند مشهور آمریکایی سال ها است در بازار نوشابه های انرژی زا سروری می کند.

Red Bull  اما یک رقیب جدی هم دارد که در چند سال اخیر تجربه شیرین رشد بالای فروش را چشیده است.برند مانستر (Monster) در این چند سال خود را به نزدیکی های Red Bull رسانده و احتمالا تلاش می کند صدرنشین پرفروش ترین ها هم بشود؛ البته اگر بشود.

بازار نوشابه های انرژی زا حتی در روزگار سخت اقتصادی حاضر نیز درحال رشد است و در سال های اخیر بررسی های موشکافانه درباره سلامت آنها نیز بیشتر شده است.

نوشابه های انرژی زا درحالی رونق خوبی در فروش دارند که فروش نوشابه های گازدار باسرعت درحال کم شدن است.

باوجود بررسی های موشکافانه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)  درباره سلامت این نوع نوشیدنی ها و نتایجی که چندان جالب به نظرنمی رسد، فروش نوشابه های انرژی زا تنها در آمریکا در سال 2013 نسبت به سال قبل از آن 6/7درصد افزایش نشان داد.

در میان برند های مشهور نوشابه های انرژی زاRed Bull سال ها است که در صدر پرفروش ترین ها است. این برند مشهور هر سال بیش از سال قبل در آمریکا می فروشد. مثلا در سال 2012 فروشRed Bull در آمریکا 2میلیارد و 950میلیون دلار بوده و سال 2015 فروش این برند به 4میلیارد و 550میلیون دلار رسیده است. پس از Red Bull برندهای مشهور Monster  و راک استار (Rockstar)  قرار دارند.

اگرچه در سال 2014 بازار نوشیدنی های انرژی زا برای همه برندها رشد داشت و فروش شان در این سال بالا رفت، اما داده های جدول پرفروش های آمریکا این را تأیید نمی کند چون دسترسی به داده های مربوط به میزان فروش خرده فروشا در این سال امکان پذیر نبود.

Red Bull در فاصله 52 هفته منتهی به جولای 2013 توانست 3/4 میلیارد دلار نوشابه انرژی زا بفروشد. فروش نوشابه های انرژی زای Monster نیز در همین دوره زمانی 3/1 میلیارد دلار بود.

بخش بزرگی از محبوبیت نوشابه های انرژی زا در این است که این برندها به حمایت مالی از مسابقات ورزشی توجه ویژه ای نشان داده اند. آنها هزینه های زیادی داده اند تا بتوانند در جایگاه های بالا قرار گیرند. برای مثال برند Xyience تلاش زیادی کرد تا با حامی مالی شدن در رویدادهای ورزشی خود را به عنوان یک برند مطرح بشناساند. تلاش های این برند موفقیت آمیز بود و حالا در میان 15 برند برتر نوشابه انرژی زا از نظر میزان فروش است.

در مقیاس جهانی نیز Red Bull بی رقیب است. مردم دنیا آنقدر Red Bull را به سایر برندها ترجیح داده اند که میزان فروش جهانی این برند دست نیافتنی به نظر می رسد. طبق داده ها، Red Bull  در جهان تنها در سال 2015 توانسته بیش از 12میلیارد دلار بفروشد که نسبت به فروش بیش از 4میلیارد و 700میلیون دلاری Monster بسیار بیشتر است. در عرصه جهانی فروش برند سوم یعنی Rockstar هم در مقایسه با Monster فاصله دارد.

جالب است بدانید که برخی از برندهای این جدول یک شرکت مادر دارند و با نام های گوناگون عرضه می شوند. از جمله برند های Nos و Burn که شرکت معروف کوکاکولا امتیازشان را در اختیار دارد، اما این شرکت حق فروش شان را به Monster داده است/فرصت امروز
(شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها