شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۶۶۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

مرکز صادراتی در گلستان ایجاد شود

استاندار گلستان خواستار تشکیل و راه اندازی مرکز صادراتی تولید در حوزه های مختلف به ویژه بخش کشاورزی در این استان شد.

حسن صادقلو در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: اتاق بازرگانی گرگان با مشارکت فعالان اقتصادی گلستان نسبت به تشکیل و راه اندازی مرکز صادراتی در حوزه های مختلف در استان در کوتاه ترین زمان اقدام کند.

وی افزود: تولید کنندگان با تشکیل و راه اندازی چنین مرکز صادراتی در استان گلستان که نیاز مبرم منطقه به شمار می رود، احساس امنیت در فعالیت های خود خواهند کرد.

وی با بیان این که بخش کشاورزی گلستان علاوه بر تخصصی بودن دارای پیچیدگی هایی است، گفت: باید به مسایل و مشکلات این حوزه توجه ویژه کرده و تخصصی تر نسبت به رفع آن ها برای شتاب دادن به توسعه استان کمک کنند.

استاندار گلستان، رفع مشکلات نقدینگی صنایع تبدیلی، تامین نهاده های کشاورزی با قیمت های مناسب، بیمه آبزیان، افزایش دانش فنی کشاورزان، مدیریت چاه های آب زراعی، سرمایه گذاری بیشتر در حوزه تحقیقات کشاورزی، پی گیری نوسازی در تامین ماشین آلات کشاورزی، تامین آب زراعی با استفاده از روش علمی، پی گیری قیمت گذاری گندم براساس کیفیت، پیگیری تفاهم نامه ها با بنیاد مستضعفان و بانک سینا برای توسعه روستاهای گلستان را از جمله نیازهای مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: باید این موضوعات عملیاتی شود.

صادقلو همچنین خواستار برگزاری نشست ویژه شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی با حضور مدیران بانک های گلستان با فعالان بخش کشاورزی شد تا مسایل و مشکلات بانکی این حوزه زیربنایی مورد بررسی و در رفع آن تلاش شود.

 صادقلو گفت:مسوولان ارشد این استان نسبت به انتقال آب از چشمه های زرین گل شهرستان علی آباد به استان سمنان حساس هستند و با جدیت این مساله پی گیری می شود. در این خصوص دو بار با مسوولان مرتب در وزارت نیرو در خصوص نگرانی از انتقال آب از چشمه های زرین گل به استان سمنان مکاتبه شده تا طرح آن متوقف شود.

به گفته وی، اکنون اراده واحد در میان مسوولان استان گلستان برای پیگیری انتقال آب از چشمه های زرین گل علی آباد وجود دارد تا حق مردمان این خطه تضییع نشود.

 استاندار گلستان ادامه داد: زمین های بندر خشک در منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس قطعه بندی و آماده واگذاری به سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت و بهره برداری توسط اداره کل راه آهن استان است. زمین بندر خشک دارای 1250 هکتار است که 200 هکتار آن در تملک دولت بوده و بقیه برای ایجاد زیرساخت در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار می گیرد.

به گزارش ایسنا، ایجاد بندر خشک در منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس به تازگی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کلنگ زنی شد. این بندر در آینده نقش به سزایی در توسعه صادرات محصول به کشورهای آسیای میانه از طریق ریل خواهد داشت.

در این نشست شماری از فعالان بخش کشاورزی گلستان به طرح مسایل و مشکلات فراروی توسعه کشاورزی استان از جمله سرمایه گذاری و حمایت بیشتر از صنعت طیور گلستان با وجود 850 واحد با ظرفیت اسمی 250 هزار تن در سال، یکپارچه سازی تعرفه برق، گاز، آب کارخانه های خوراک دام و طیور، برنامه ریزی برای نوسازی ماشین آلات کشاورزی، توجه بیشتر به سرمایه گذاری در حوزه تحقیقات کشاورزی و حمایت از توسعه کشت گلخانه ای پرداختند.
(شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها