چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۶۶۱۹
گزارشگر : ۱۰۱۵
سرویس تغذیه و سلامتی
یونیسف تاکید کرد:

تغذیه نوزادان با شیر مادر در ساعات اول تولد

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از مادران درخواست کرده که در اولین ساعت وضع حمل، نوزادشان را با شیرمادر تغذیه کنند.

در دستورالعمل صندوق کودکان ملل متحد آمده است تغذیه نوزاد در ساعت ابتدایی تولد با شیرمادر مواد مغذی مورد نیاز و آنتی‌بادی‌های ضروری برای بدن او را تامین کرده و از خطر مرگ پیشگیری می‌کند.

بر اساس مطالعه صندوق کودکان ملل متحد حدود ۷۷ میلیون نوزاد در سطح جهان در یک ساعت اول تولد با شیر مادرانشان تغذیه نمی‌شوند. همچنین تاخیر دو تا ۲۳ ساعته تغذیه نوزاد با شیرمادر خطر مرگ او را در ۲۸ روز نخست تولد حدود ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این در صورتی که این تاخیر از ۲۴ ساعت بگذرد خطر مرگ نوزاد به ۸۰ درصد می‌رسد.

همچنین در صورتی که تمامی نوزادان تا سن شش ماهگی تنها با شیرمادر تغذیه شوند هر سال زندگی بیش از ۸۰۰ هزار نوزاد حفظ می‌شود. شیر مادر اولین واکسن نوزاد است که او را از انواع بیماری‌ها حفظ می‌کند.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، نرخ تغذیه با شیرمادر در شرق و جنوب آفریقا از ۵۱ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۶۰ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است. از طرف دیگر تغذیه نوزاد با شیرمادر در ساعت ابتدایی تولد در جنوب آسیا از سال ۲۰۰۰ میلادی سه برابر شده اما همچنان ۲۱ میلیون نوزاد در سال در ساعت اولیه تولد با شیرمادر تغذیه نمی‌شوند./ایسنا
(چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها