چهارشنبه / ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۱
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۶۶۶۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

وزارت بهداشت شیرخشک ها را جمع کند

رییس کمیته ملی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: شیر خشک‌های صنعتی برای نوزادان آسیب‌رسان بوده و وزارت بهداشت باید آن‌ها را از سطح بازار جمع‌آوری کند.

علیرضا مرندی رییس کمیته ملی ترویج تغذیه با شیر مادر در همایش گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: به علت آسیب‌رسان بودن تغذیه نوزادان با شیر خشک از وزارت بهداشت می‌خواهیم شیر خشک‌هایی که برای کودکان با سنین مختلف تولید می‌شود را از بازار جمع‌آوری کنند از طرفی هر چه مسئولان وزارت بهداشت مردم را بیشتر آگاه کنند احتمال سواستفاده بازاریاب‌های شرکت‌های تولید شیر خشک کمتر می‌شود.
 
مرندی ادامه داد: با پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر می‌توان از ساختن بیمارستان‌های اختصاصی برای بیماری‌های مختلف و وابستگی به تکنولوژی‌های پرهزینه جلوگیری کرد که این اقدام به معنای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت است.
 
وی بیان کرد: تغذیه نوزاد در ساعت اول زندگی با شیر مادر بسیار مهم است اما برخی پزشکان و کادر پزشکی به اشتباه به نوزادان شیر خشک می‌دهند و کارخانه‌های شیر خشک‌سازی برای تبلیغ این شیر‌های مضر پزشکان را شست‌وشوی مغزی می‌دهند از طرفی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز از مسائل غلط در خصوص تغذیه با شیر مادر مملو است.

مرندى بیان کرد: شیر مادر برای نوزادان نارس منحصر به فرد است، اما شیر خشک ورد زبان پزشکان و گروه‌های پزشکی ،دشمن نسل آینده محسوب می شود.

وی افزود: برای مادران نوزادان نارس باید فضایی اختصاصی در بیمارستان‌ها ساخته ،تا از ساعت اول زندگی نوزاد به آنها شیر مادر داده شود.

وی همچنین ارائه آموزش به گروه‌های پزشکی و مردم را در خصوص رفع مشکلات مادران در شیردهی به نوزادان بسیار ضروری دانست و گفت: شیر مادر بهترین غذا و دارو برای نجات جان نوزاد است. باید به مادران نوزادان نارس یاد دهیم که هر چند ساعت یکبار شیر خود را جمع آوری و به نوزاد نارس خود بدهند.
(چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها