سه شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۹:۴۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۶۵۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید و بسته‌بندی گوشت گفت:

صادرات دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت گوسفند

نماینده بخش خصوصی کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت گفت: تنها حدود ۱۰۰ کارخانه از ۶۰۰ واحد بسته‌بندی در کشور فعال هستند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید و بسته‌بندی گوشت امروز با اعلام این خبر گفت: متأسفانه به‌دلیل مشکلات فراوان، تاکنون ۵۰۰ کارخانه از واحدهای بسته‌بندی گوشت در کشور تعطیل شده و نمی‌توانند فعالیت کنند.

مسعود رسولی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران با هزاران دردسر اقدام به گرفتن مجوز می‌کنند، افزود: مقررات سختگیرانه‌ای که برای این واحدها وجود دارد، در راستای ارتقای سلامت مردم بوده و بسیار لازم و ضروری است. اما کارگاههای زیرزمینی بدون هیچ نظارتی به کار خود ادامه می‌دهند و عرصه را برای کارخانه‌های مجوزدار تنگ کرده‌اند.

به گفته وی، کارخانه‌های دارای مجوز، موظفند هر نوع گوشت را با رعایت اصول بهداشتی بسته‌بندی کرده و به بازار عرضه کنند؛ در عین حال این محصولات از شناسنامه برخوردارند و در صورت تخلف به راحتی قابل ردیابی هستند، اما چنین امکانی برای واحدهای غیرمجاز وجود ندارد.

رسولی خاطرنشان کرد: چند وقتی است که گوسفند زنده در بازار به‌شدت کم شده و گوشت این حیوان برای کارخانه‌ها کمیاب شده است، البته به‌نظر می‌رسد صادرات، یکی از دلایل اصلی این ماجرا باشد که اگر ادامه پیدا کند، احتمال افزایش گوشت گوسفند در آینده نزدیک وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه استفاده از گوشت بسته‌بندی به نوعی کمک به حفظ محیط زیست است، تصریح کرد: وجود باقیمانده پروتئین در زباله، یکی از موارد تهدیدکننده محیط زیست قلمداد می‌شود، اما از آنجا که گوشت بسته‌بندی به‌طور کامل مصرف شده و دورریز ندارد، در زباله‌ها آلودگی ایجاد نمی‌کند./ایانا
(سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵) ۱۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها