سه شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۱
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۶۶۵۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

فروش 9750 تن محصول جو خوزستان در بورس

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان از فروش رفتن 9750 تن جو تولیدی استان در بورس کشور خبرداد.

هادی سلامات اظهار کرد: در سال جاری برای نخستین بار محصول جو تولیدی کشاورزان استان از طریق بورس عرضه شد و ما از ابتدای برداشت تاکنون در کل 14 هزار و 690 تن جو را از طریق 8 مرکز خرید در سراسر استان تحویل گرفتیم که تاکنون 9 هزار و 750 تن آن در بورس با قیمت متوسط 670 تومان برای هر کیلوگرم به فروش رسید.

وی افزود: از 9 هزار و 750 تن محصول جو عرضه شده در بورس، 3 هزار تن جو با قیمت 630 تا 640 تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان خریداری شده است.

سلامات خاطرنشان کرد: ما آمادگی خود را برای خریداری 4940 تن محصول جو باقی مانده اعلام کردیم و ان‌شاءالله در هفته جاری باقی محصول تحویل گرفته شده از سوی شرکت، با عرضه در بورس به فروش خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قیمت تضمینی جو 10 هزار و 28 ریال است، گفت: مابه‌التفاوت قیمت فروش از طریق بورس و قیمت خرید تضمینی دولت با تأمین اعتبار توسط دولت ان‌شاءالله به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

سلامات بیان کرد: بسیاری از جوکاران به علت اینکه فکر می‌کنند عرضه محصولاتشان امسال به صورت خرید تضمینی است نسبت به عدم دریافت پول محصول خود معترض بودند اما امسال فروش جو از طریق بورس و به صورت تضمینی تعریف و انجام می‌شود.

مدیرکل شرکت پشتیبانی دام خوزستان بیان کرد: در فرایند فروش جو از طریق بورس بهای جو حداکثر تا 48 ساعت پس از فروش، باید ابتدا به حساب کارگزار بورس و سپس با کسر سهم کارگزار به حساب کشاورزان واریز شود./ ایسنا
(سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها