دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۶۵۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

صبحانه تاثیری روی یادگیری کودکان ندارد

صبحانه را بهترین وعده غذایی می‌نامند که موجب افزایش ضریب هوشی و فعالیت صبحگاهی می‌شود اما چنین نیست.

 به نقل از بیزینس اینسایدر، براساس تحقیق جدید، صبحانه تاثیری بر مغز و تفکر شما ندارد. بر خلاف تصور عموم که صبحانه بهترین غذای مغز است، در تحقیقات علمی بر روی 30 کودک 9 تا 11 ساله و 30 کودک 6 تا هشت ساله در سال 2005 مدرکی برای اثبات این گفته به دست نیامد. در سال 2009 نیز تحقیق دیگری در مورد صبحانه و ادراک انجام شد ولی محققان اعلام کردند نتایج بدست آمده دقیق نیست.

بنابراین محققان کالج پزشکی بیلور و دانشگاه هوستون تحقیقی در مورد گرسنگی صبحگاهی و تاثیر آن بر روی آموزش کودکان انجام دادند. در این تحقیق 130 کودک هشت تا 10 ساله که برخی کودکان بدون خوردن صبحانه و برخی صبحانه خورده شرکت کردند و مهارت‌های حافظه کوتاه مدت و توجه آنان به آموزش مورد آزمون قرار گرفت.

نتایج نشان داد صبحانه خوردن تاثیری بر روی توانایی و عملکرد کودکان در آزمون‌های شناختی ندارد. محققان نتیجه گرفتند خوردن صبحانه بر عملکرد آموزشی کودکان در سن مدرسه تاثیر ندارد.

اما ناگفته نماند صبحانه مواد مغذی لازم برای حفظ انرژی بدن در فعالیت‌ روزانه را تامین می‌کند پس ضروری است وعده صبحانه پروتئین بالا وکربوهیدرات داشته باشد اما قند آن پایین باشد.

نتایج این تحقیق در نشریه امریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است.
(دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها