دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۶۵۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ثبات نسبی قیمت میوه‌های تابستانه + نرخ خرده فروشی

در حالی که با تولید مناسب تابستانه قیمت انواع میوه از ثبات نسبی برخودار است اما برخی از زیاده طلبی‌ها در سطح خرده فروشی و توزیع باعث شده که برخی از این محصولات با قیمت بالایی به دست مردم برسد و سر تولید کننده نیز بی کلاه بماند.

با وجود اینکه قیمت میوه از ثبات نسبی در بازار مصرف برخودار است اما سطح قیمت برخی از میوه ها در سطح شهر بالا است.

یکی از میوه فروشان خیابان جمال زاده شمالی در این ارتباط به تسنیم گفت: هر کیلو گرم گیلاس تک دانه در  مغازه ما 8 هزار تومان قیمت دارد اما خریدار کمتر به سراغ این قیمت ها می آید و ما مجبوریم بد از چند روز که میوه کمی پلاسیده شد آن را به قیمت کمتری به فروش برسانیم تا فاسد نشود.

وی می‌افزاید: قیمت فروش گیلاس و آلبالو بالا است اما مردم نیز قدرت خرید این میوه ها را ندارند.

بنابراین گزارش متوسط قیمت هر کیلوگرم گیلاس تک دانه 5 تا 8 هزار تومان، آلبالو رسمی 5 تا 7 هزار تومان، هلو 2 هزار و 500  تا 6 هزار تومان و انگور عسگری 4 تا 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش، هر کیلوگرم موز وارداتی (اکوادور)‌ 5 هزار تومان  تا 5 هزار و 500  تومان، آلوی قطره‌طلا 3 هزار تومان تا 5 هزار تومان و سیب گلاب 5 هزار تومان است.

همچنین هرکیلوگرم هندوانه که در ماه مبارک رمضان به هزار و 800 تومان در خرده‌فروشی‌ها رسیده بود امروز قیمت کمتری دارد و با نرخ 700 تا 1000 تومان به ترتیب در میادین میوه و تره بار  و خرده‌فروشی های سطح شهر به فروش می‌رسد.

در میان صیفی‌جات نیز کدو و بادمجان 1200، گوجه‌فرنگی 1200، خیار سبز 2500، پیاز نو 1200، کاهو گرد (کاهو پیچ) 2 هزار تومان و کاهوی سالادی 1800 تومان به فروش می‌رسد./ تسنیم
(دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها