یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۹
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۶۵۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس تغذیه و سلامتی

آجیل و شکلات سردرد را تشدید میکند

متخصص بیماری های مغز و اعصاب گفت: افرادی که مبتلا به سردردهای میگرنی هستند شکلات و آجیل نخورند زیرا این خوردنی ها این نوع سردرد را تشدید می کند.

به گزارش فودنا به نقل از روابط عمومی سمینار سردرد؛ دکتر مجید غفارپور متخصص بیماری های مغز و اعصاب افزود: میگرنی ها دور آجیل و شکلات را خط بکشندنوع بروز سردرد در افراد متفاوت است اما شایع ترین سردردها؛ ابتدا سردردهای ناشی از اضطراب، استرس و فشارهای عصبی است که شیوع آن معمولاً میان زنان و مردان یکسان است.

وی گفت: نوع دوم سردرد میگرنی است که در ایران آمار دقیقی از مبتلایان به آن وجود ندارد اما آمار جهانی نشان می دهد10 تا 15 درصد زنان و 7 تا 8 درصد مردان به این نوع سردرد مبتلا هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: افراد مبتلا به میگرن از خوردن آجیل، شکلات و استفاده از عطرهای تند خودداری کنند زیرا این عوامل سردرد را تشدید می کند.

وی گفت: معمولا میگرن های معمولی عوارضی ندارند اما یک نوع میگرن است که موجب اختلال در بینایی و فلج بخشی از بدن می شود.

دکتر غفارپور افزود: یک نوع سردرد دیگر نیز وجود دارد که ناشی از خونریزی داخلی جمجمه است که ممکن است منجر به فوت شود، همچنین بروز تومورهای مغزی موجب سردرد می شود.

وی با بیان اینکه آلودگی های هوا، صوت، ترافیک، خستگی و هوای گرم در شهرهای بزرگ را از علل بروز سردرد است گفت: اگر سردرد به علت خستگی و یا شرایط معمول باشد و تکرار نشود مصرف مسکن ها مانعی ندارد، اما اگر مرتب تکرار شود باید درمان شود.

وی درباره ارتباط سردرد با پوسیدگی دندان گفت: اگر دندان های قسمت خلفی فک پوسیده و دردناک باشند می تواند سردرد مخصوص به فک را ایجاد کند؛ همچنین اگر دندانی عفونت کرده و منتشر شده باشد می تواند موجب سردرد شود.

(یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها