سه شنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۶۴۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

این نوشیدنی های پرطرفدار بدون آنکه بدانید انرژی تان را می کشند!

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش در مورد مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های انرژی‌زا ابراز نگرانی کرد و آن را "دشمن سلامت عمومی" خواند.

مدت بسیاری است در رسانه‌ها مطالبی در خصوص مضرات نوشیدنی‌های انرژی‌زا مطرح شده است. متخصصان تغذیه می‌گویند مقادیر بالای کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها برای بزرگسالان نیز زیان‌آور است چه برسد به کودکان.

مسئله‌ای که به خصوص در کشورهای اروپایی به چشم می‌خورد این است که کودکان علاوه بر جوانان به مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌پردازند.

گفته می‌شود، 18 درصد نوجوانان زیر 10 سال و دو سوم نوجوانانی که به تازگی به بلوغ رسیده‌اند، نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد، این نوشیدنی‌ها باعث تپش قلب، فشار خون بالا، تهوع، استفراغ، تشنج و بیماری‌های روانی می‌شود.برخی باورند نوشیدنی های انرژی زا باعث افزایش انرژی بدن می شوند اما محققان در جدیدترین مطالعات خود دریافتند بالعکس این نوشیدنی ها به مرور زمان انرژی بدن را از بین می برند.

یکی از خبرگزاری‌های خارجی در مطلبی نوشت: دختری 16 ساله در پی مصرف مستمر نوشیدنی‌های انرژی‌زا هنگام تعطیلات در مکزیک جان خود را از دست داد.

علاوه بر آن از سال 2004 مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا در کشور آمریکا جان 34 نفر را گرفته است.

در حال حاضر شواهد كافی در مورد این‌که نوشیدنی‌های انرژی‌زا چگونه خطراتی برای بدن ایجاد می‌کند، وجود ندارد. همچنین مطالعات چندانی در خصوص آثار منفی این نوع نوشیدنی‌ها بر روی کودکان صورت نگرفته است.

منبع: Medicaldaily

(سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها