دوشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۰:۰۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۶۶۴۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
«کاوه زرگران»، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

1800 تن شیرخام روزانه به شیرخشک تبدیل می شود

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: روزانه نزدیک به یک هزار و 800 تن شیر خام در کشور بدلیل نبود امکان خرید آن از سوی مردم تبدیل به شیرخشک می شود.

«کاوه زرگران» در یادداشتی آورده است: تولیدکننده، شیرخشک تولید شده از شیر به دلیل فروش نرفته را بعد از مدتی با قیمت بسیار پایین به فروش می رساند.
وی افزود: می توان با نظامی مدون و اصولی قیمت مواد غذایی را در کشور تا 20 درصد کاهش داد و با نگاهی به وضعیت و فروش واحدهای تولیدی، دریافت که روزانه در حال تجربه کاهش فروش هستیم.
زرگران در این یادداشت تاکید کرده است: امروز عوارض ورود و تعرفه های کالاها و مواد اولیه کارخانه ها به گونه ای افزایش یافته که سبب بروز اختلاف قیمت بین پشت و روی گمرک می شود؛ یعنی قیمت ها در آن سوی گمرک تا این طرف، رشد دوبرابری پیدا می کند.
وی خاطرنشان ساخته است، باید این مساله که آیا مردم توان و قدرت خرید دارند یا خیر، بازنگری شود.
به اعتقاد زرگران، نگاهی به وضعیت و فروش واحدهای تولیدی نشان می دهد که روز به روز در حال تجربه کاهش فروش هستیم و این خبر بدی است.
به گفته وی، کاهش فروش بنگاه های اقتصادی یک حقیقت را آشکار می سازد و آن اینکه مردم با کاهش قدرت خرید روبرو شده اند؛ ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه دارد.
وی، دخالت عوامل دیگری را نیز در این حوزه اثرگذار دانست و گفت: یکی از مهم ترین عوامل دیگر اینکه قیمت فروش محصولات غذایی از درب کارخانه با قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد، به گونه ای است که حدود 35 تا 55 درصد از قیمت مصرف کننده به دست واسطه ها و فروشگاه ها می رسد.
علی اکبرکریمی نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی امروز(یکشنبه) گفت: شیر یک ماده غذایی مهم و برای سلامت مفید است و چنانچه یارانه برای آن پرداخت می شود باید برای تامین سلامت باشد، آنگونه که در سایر کشورها چنین یارانه هایی وجود دارد.
وی افزود: مرجع قانونی برای قیمتگذاری کالاها، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و در مورد شیر نیز اگر مشکلی وجود دارد در نظارت است و مجلس شورای اسلامی اصرار دارد که دولت قیمت شیر را اصلاح کند.
(دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵) ۰۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها