پنج شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۴۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بهره برداری از طرح احیا شده صنایع غذایی گهر دورود با حضور وزیر کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجتمع احیا شده صنایع غذایی گهر دورود، پنجشنبه هفته آینده با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور بهره برداری می شود.

علی ربیعی ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر52 نفر به صورت مسقیم در این واحد تولیدی مشغول هستند و با اجرای طرح های توسعه ای، 600 فرصت شغلی در این واحد ایجاد می شود.
وی ادامه داد: احیا واحدهای راکد شده سال های گذشته برخلاف شایعات ثابت می کند سیاست دولت در زمنیه احیا صنایع تعطیل شده درست است .
وی با بیان اینکه بخشی از سیاست های اقتثاد مقاومتی بالا بردن ظرفیت های موجود است، اظهار کرد: در کشت و صنعت نیز که به مخروبه ای تبدیل شده بود 400 شغل با همکاری بخش خصوصی ایجاد شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باغداری، پرورش گل و دامپروری در این مجتمع رونق گرفته وبرنامه ریزی هایی برای گردشگری بین الملی در این سایت صورت گرفته است.
ربیعی گفت: در زمینه فعالیت های گلخانه ای، شرکت های معتبر اعلام امادگی کرده اند و در حال خاضر نیز شاهد سرمایه گذاری یک شرکت هلندی درکشت و صنعت لرستان هستیم.
وی افزود: در حال حاضر هر متر مربع تولید این واحد گلخانه ای 25 کیلو است که انتظار می رود 80 کیلو و سپس به استاندارد 100 کیلویی دنیا افزایش یابد.
وی با اشاره به اشتغال هشت فرصت شغلی در هر هکتار این واحد گفت: 6 صندوق وزارت تعاون در لرستان احد تولیدی فعال دارند.
ربیعی همچنین یکی از برنامه های این وزارتخانه در لرستان را گسترش صنایع لبنی پگاه برشمرد و ادامه داد: کارخانه بزرگ سیمان دورود نماد این شهر است که در تفاهم با استاندار لرستان مقرر شد طرح جدید در حوزه سیمان دورود با2 هزار میلیارد ریال اجرا شود.
ربیعی در سفری دو روزه به لرستان، چهارشنبه پس از افتتاح مرکز درمانی تامین اجتماعی نورآباد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان حاضر شد و امروز نیز علاوه بر افتتاح دو طرح تامین اجتماعی و بازدید از مجتمع کشت و صنعت با تشکل های کارگری استان دیدار می کند.
(پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها