چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۴۲۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

احتمال امحاء 500 هکتار سبزی آلوده تهران

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: 500 هکتار از 3500 هکتار دشت جنوب شهر تهران، آلوده است.

محمد حقانی در مورد آخرین  وضعیت سبزی‌های آلوده در مزارع جنوب شهر تهران با اشاره به بازدید اخیر کمیسیون سلامت از این اراضی گفت: حدود3500 هکتار از مزارع جنوب شهر تهران تحت کشت سبزیجات قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این دشت، توسط آب تصفیه شده آبیاری می‌شود، افزود: حدود 10 الی 12 مترمکعب در ثانیه آب وارد این اراضی می‌شود که به دلیل تصفیه شدن هیچ مشکلی برای  محصولات اعم از سبزی و میوه ایجاد نمی‌کند.

حقانی با بیان اینکه  بررسی‌ها نشان داد که از نهرهای فیروزآباد و سرخه حصار هنوز هم آب‌های روان و سحطی شهر به سمت مزارع جریان دارند، گفت: این آب در مسیر آلود شده و زباله‌هایی نیز در آن انداخته می شود و  در برخی قسمت‌ها کشاورزان با پمپاژ این آب، آن را برای آبیاری مزارع خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه  500هکتار از 3500  هکتار دشت جنوب شهر تهران، آلوده است، گفت:  فرماندار ورامین نیز با ارائه گزارشی اعلام کرد که این موضوع را در شورای تأمین مطرح کرده تا نسبت به معدوم سازی و تعیین کشت جایگزین اقدام شود.

حقانی با رد برخی اخبار مبنی بر آلوده بودن هندوانه این اراضی افزود: در این 500 هکتار عمدتا سبزی و ذرت کشت شده که بلال آن نیز برای مصرف دام و طیور استفاده می‌شود.

وی افزود: شورای شهر براساس قانون مدنی باید به مسائل بهداشتی مرتبط با مردم ورود کنند و  پیگیری این موضوع تا حل مشکل ادامه خواهد داشت./ ایسنا
(چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها