یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۳۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

نجات کشاورزان در گرو اجرای طرح نکاشت است

نماینده مردم مرودشت در مجلس در تذکری تاکید کرد: با توجه به خشک شدن دریاچه بختگان و شرایط خشکسالی نجات کشاورزان از این وضعیت در گرو اجرای طرح نکاشت در زیر مجموعه سد درودزن است.

محمد مهدی برومندی در تذکر شفاهی امروز خود اظهار کرد: اکنون که در حال تنظیم برنامه ششم هستیم، باید به موضوع معیشت و حقوق معلمان توجه ویژه‌ای شود. زیرا زیر ساخت توسعه در کشور آموزش و پرورش است و باید به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در مورد وضعیت اشتغال جوانان به رئیس جمهور تذکر داد و گفت: مساله اشتغال جوانان مهمترین موضوع کشور است و امروز در هر خانواده ایرانی 5 فارغ‌التحصیل وجود دارد و نیاز است که دولت و مجلس سریعا به این موضوع بپرازند و مهمترین دغدغه‌شان اشتغال باشد.

نماینده مردم مرو دشت در مجلس در مورد پرداخت پول گندم به کشاورزان به وزیر جهاد کشاورزی و نوبخت تذکر داد و گفت: با توجه به این که هنوز پولی به کشاورزان پرداخت نشده است امیدوارم به این موضوع توجه شود.

برومندی همچنین در تذکری به نوبخت، وزرای جهاد کشاورزی و نیرو و رئیس سازمان محیط زیست اظهار کرد: دریاچه‌ی بختگان در فارس خشک شده و نجات کشاورزان نیز در اجرای طرح نکاشت، در زیر مجموعه سد دورودزن است. دولت می‌تواند سالانه مبلغی را به کشاورزان پرداخت کرده و آنها را تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: از طرفی دریاچه بختگان در شرایط خشکسالی استان فارس گرفتار شده و نیاز است که دولت به این مساله توجه کند. از طرف دیگر متاسفانه حتی پول بیمه‌های کشاورزان نیز پرداخت نشده است، انتظار داریم که هر چه سریعتر به این مساله رسیدگی شود.

وی در پایان از وزیرنفت درخواست کرد:‌ با توجه به افتتاح پتروشیمی شهدای مرو دشت کارگران این مجموعه صنعتی از بومی‌های منطقه انتخاب شوند./ ایسنا
(یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها