چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۸
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۶۳۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

برداشت خرما تا ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود/ پیش‌بینی تولید یک میلیون تن

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه برداشت خرما تا ۱۰ روز آینده در مناطق پیش‌رس آغاز می‌شود، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود، یک میلیون تن از این محصول در کشور تولید شود.

محسن رشید فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: برداشت خرما با اولویت قرار گرفتن مناطق پیش‌رس خرما مانند اهواز، آبادان و جنوب شرقی بم از 10 تا 15 روز آینده آغاز می‌شود.

رئیس انجمن ملی خرما کشور با بیان اینکه وضعیت تولید خرما در سال زراعی جاری خوب است، افزود: در صورتی که گرمای هوا  لطمه‌ای به تولید نزند پیش‌بینی می‌شود که تولید خرما نسبت به سال گذشته 30 تا 35 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سرمای هوا در فصل گرده‌افشانی سال گذشته به تولید این محصول لطمه‌زد، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 800 هزار تن خرما تولید شد، اما با توجه به شرایط آب‌وهوایی پیش‌بینی می‌شود، یک میلیون تن خرما در سال زراعی جاری تولید شود.

فرخی تصریح کرد: سال زراعی گذشته به علت عرضه کم و افزایش قیمت به صادرات خرما لطمه خورد، اما امیدواریم امسال با افزایش تولید خرما رقابت خوبی با کشورهای رقیب از جمله عربستان و امارات در امر صادرات داشته باشیم.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور بیان داشت: روسیه، هند و چین از جمله بازارهای هدف صادراتی ما به شمار می‌روند و تاکنون 80 درصد از اهداف صادراتی در روسیه محقق شده است.

فرخی تصریح کرد: در مجموع 18 درصد از خرما صادر می‌شود که در برنامه پنج‌ساله آینده تلاش می‌شود تا صادرات خرما به رقم 25 درصد کل تولید افزایش یابد.

وی افزود: 5 تا 7 درصد از خرمای تولیدی کشور به روسیه صادر می‌‌شود.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور در حال حاضر بین 250 تا 300 میلیون دلار صادرات این محصول برای کشور ارزآوری دارد که امیدواریم در سال‌های آینده میزان صادرات را به 500 میلیون دلار افزایش دهیم./ فارس
(چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵) ۱۴:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها