چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۶۶۳۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات ازبکستان

نخستین نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات در مرکز نمایشگاهی «اوزاکسپومرکز» ازبکستان با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

نخست وزیر ازبکستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات در منطقه آسیای مرکزی اولین بار برگزار می‌شود.

«شوکت میرضیایف» افزود: در این نمایشگاه نمایندگان شرکت‌های تولیدکننده و بازرگانی خارجی، سازمان‌های تجارتی بین‌المللی، اتاق‌های بازرگانی و صنایع، وزارتخانه‌ها و ادارات بخش کشاورزی، شرکت‌های لجستیک شرکت کرده‌اند علاوه بر این، بیش از 300 میهمان خارجی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه آشنایی بیشتر شرکت‌های تولیدکننده و بازرگانی خارجی با پتانسیل منحصر بفرد ازبکستان در زمینه تولید میوه و سبزیجات، فرآورده‌های کشاورزی با کیفیت و تبدیل صنعتی آن‌ها است.

نخست وزیر ازبکستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش کشاورزی این جمهوری سالانه حدود 16 میلیون تن میوه و سبزیجات تولید می‌کند که برنامه‌ریزی می‌شود این شاخص تا سال 2020 میلادی با دو برابر افزایش به 32 میلیون تن برسد.

میرضیایف تاکید کرد: در سال‌های استقلال میزان تولید سبزیجات در ازبکستان 8 برابر، میوه‌جات 5 برابر، محصولات جالیزی 8 برابر و انگور 9 برابر افزایش یافته است.

به گفته وی، هم‌اکنون در ازبکستان بیش از 160 واحد کشاورزی فعالیت و بازارهای داخلی و خارجی‌ را با میوه و سبزیجات با کیفیت تامین می‌کنند.

ازبکستان در سال 2015 میلادی 12 میلیون و 590 هزار تن سبزیجات از جمله سیب‌زمینی و همچنین یک میلیون و 850 هزار تن محصولات جالیزی، یک میلیون و 550 هزار تن انگور و 2 میلیون و 730 هزار تن میوه‌جات تولید کرده است.

نمایندگان بخش کشاورزی تمام مناطق ازبکستان در این نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های کشاورزی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است و نمایندگان شرکت‌های خارجی می‌توانند با فرآورده‌های کشاورزی تولید شده در ازبکستان آشنا و در خصوص واردات فرآورده‌های این کشور قراردادها انعقاد کنند.  اولین نمایشگاه بین‌المللی میوه و سبزیجات با همکاری وزارت کشاورزی و منابع آب، وزارت روابط اقتصادی خارجی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی ازبکستان، شرکت هولدینگ «ازبک.آذق.آوقت.هولدینگ»، شرکت سهامی «اوز.اگرو.اکسپورت»، اتحادیه «اوزبک.آذق.آوقت.ذخیره» برگزار می‌شود و تا روز شنبه 16 جولای (26 تیر) به کار خود ادامه می‌دهد.

(چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها