دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۴
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۶۲۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

الزامی شدن نشانگر تغذیه برای تمامی فراورده های غذایی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک، از الزامی شدن نشانگر تغذیه برای تمامی فراورده های غذایی خبر داد.

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اراک، دکتر  مصطفی دلاور در گفت و گو با خبرنگار ایفدونا در اراک با اعلام این خبر، گفت:  یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف حوزه غذا و دارو در بخش غذا این است که عوامل تغذیه‌ای تهدیدکننده بر سلامت مردم را که از طریق مواد غذایی پر مصرف مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند، شناسایی و فهرست کند.
وی افزود: در سطح استانی نیز با توجه به اهمیت مقوله سلامت باید این مسئله با جدیت دنبال شود و در زمینه کاهش نمک، قند، چربی و روغن‌های نوع ترانس در محصولات غذایی گام برداشته شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از فرآورده‌های استان با نظارت این بخش تولید می‌شود و در فرمولاسیون این مواد غذایی شکر و قند وجود دارد، سال گذشته استارت طرح کاهش قند در محصولات غذایی با همکاری یکی از شرکت‌ها خورده شد و ما موفق شدیم در 12 محصول غذایی قند را کاهش دهیم.
دکتر دلاور با اشاره به اینکه امسال نیز برنامه عملیاتی به منظور اجرایی شدن تمامی موارد بهداشتی طرح تحول سلامت در برنامه قرار دارد، عنوان کرد: تمامی محصولات دارای قند، 10 درصد باید کاهش قند را در محصولات خود داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تولید این محصولات را با کاهش 10 درصدی قند در یک پروسه 4 ماهه انجام خواهیم داد و تا پایان امسال در تمامی محصولات دارای قند این کاهش انجام و گامی موثر در زمینه ارتقای سلامت مردم برخواهیم داشت.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه کاهش نمک و ترانس موجود در روغن در برنامه این معاونت قرار دارد، بیان کرد: از تمامی امکانات و ظرفیت خود در زمینه تولید محصولات با استاندارد بالا استفاده خواهیم کرد.
دکتر دلاور در پایان گفت: امسال همه محصولات کارخانه‌های این استان با نشانگر تغذیه و چراغ راهنمای تغذیه به منظور تولید محصولات استاندارد در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
(دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها