یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۶۲۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

افزایش قیمت روغن نباتی پس از تأیید آنالیز قیمتی توسط سازمان حمایت

دبیر انجمن روغن نباتی بابیان اینکه مبنای افزایش حداکثر ۹ درصدی نرخ مصوب سال ۹۲ است گفت: این افزایش قیمت از یک مرداد و بعد از تأیید آنالیز قیمتی محصولات مختلف توسط سازمان حمایت صورت می‌گیرد.

داریوش محمودی ضمن تأیید خبر افزایش 9 درصدی قیمت روغن در بازار مصرف اظهار کرد: این افزایش قیمت  در تاریخ یک مرداد اعمال می‌شود و تا آن مدت، قیمت انواع روغن بر اساس آخرین مصوبه در سال 92 است.

وی بابیان اینکه افزایش قیمت روغن در محصولات مختلف متفاوت است افزود: قیمت انواع روغن بر اساس آنالیزی که کارخانه‌ها به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه می‌شود حد اکثر تا 9 درصد افزایش خواهد داشت.

دبیر انجمن روغن نباتی با اشاره به اینکه قیمت انواع روغن در 2 سال گذشته باوجود تقاضاهای موجود، افزایشی نداشته است، ادامه داد: این افزایش قیمت بر پایه نرخ مصوب سال 92 اعمال و حداکثر تا 9 درصد به انواع روغن نباتی تولید داخل، اجازه افزایش داده می‌شود.

به گزارش تسنیم شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در تاریخ 9 تیر ماه سال جاری ابلاغیه کارگروه تنظیم بازار را به انجمن روغن نباتی ارائه داد و روز گذشته نیز از سوی انجمن روغن نباتی این مصوبه برای اجرا  به صنایع اعلام شد.

متن مصوبه کارگروه تنظیم بازار در خصوص افزایش حداکثر 9 درصدی انواع روغن نباتی به شرح است:

درسال 95 و در راستای حمایت از کشت دانه‌های روغنی تولید داخل و استفاده از ظرفیت‌های ایجادشده در صنعت روغن‌کشی و ترغیب واحدهای روغن نباتی برای خرید دانه‌های روغنی تولید داخل و همچنین با عنایت به مصوبه مورخ 94.12.03 شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در خصوص محدود کردن سهم واردات روغن پالم و با توجه به تصمیمات جلسه مورخ 95 هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها، با افزایش حداکثر 9 درصدی قیمت انواع روغن نباتی نسبت به آخرین قیمت‌های مصوب موافقت گردید.

اجرای قیمت‌های جدید از تاریخ 95 صورت می‌پذیرد و انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به اطلاع‌رسانی و درج قیمت‌ها در سامانه 124 اقدامات لازم را معمول نماید./ تسنیم
(یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵) ۱۵:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها