جمعه / ۱۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۵۳
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۶۶۲۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

نوشیدنی های سنتی را جایگزین نوشابه های گازدار کنیم

رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایران چهارمین مصرف کننده نوشابه های گازدار در دنیاست، گفت: مردم باید نوشیدنی های سنتی از جمله شربت زرشک،عناب، ریواس، بیدمشک، خاکشیر و نظایر آن را جایگزین نوشابه های گازدار کنند.

 حسین رضایی زاده رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران ، در خصوص «تغذیه و سلامت از دیدگاه طب سنتی» به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدای سخنان خود در جمع نمازگزاران تهرانی گفت: در آموزه های دینی و اسلامی ما هم با این حدیث آشنایی داریم که عقل سالم در بدن سالم است و از طرف دیگر با این آموزه که بدن امانتی است در دست ما که باید آن را حفظ و به سلامت آن را نگه داریم، آشنا هستیم.
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امروز می خواهیم در خصوص شاهراه تندرستی از نگاه طب ایرانی و از دیدگاه حکیم بزرگ بوعلی سینا با یکدیگر صبحت کنیم و اینکه چه کار کنیم که سالم بمانیم و چه کنیم که سطح سلامتی خودمان را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: به طور معمول شش اصل را در طب سنتی ایران مورد توجه قرار می دهند که شامل وضعیت آب و هوا، خوردن و آشامیدن، حرکت و سکون، خواب و بیداری، پاکسازی بدن و وضعیت روحی و روانی است.
رضایی زاده با اشاره به شرایط کنونی بروز انواع بیماری های مختلف در جامعه و مبتلا شدن به انواع و اقسام بیماری ها در جامعه گفت: امروزه برخی افراد به بیماری های مختلف از جمله موضوع پرفشاری خون، فشار خون بالا، دیابت و قند خون بالا، چربی خون و چربی خون بالا و غیر طبیعی مبتلا هستند.همچنین این روزها می شنویم بیماری کبد چرب متاسفانه شاید تا 40 درصد جامعه ما با آن مواجهه هستند و حتی در نوجوانان و جوانان نیز گزارش می شود.
وی اضافه کرد: بیماری های مختلف از جمله تنگی عروق قلبی و کرونر و انواع بیماری های قلبی و عروقی، پوکی استخوان و نظایر آن افراد مختلف را حتی در سنین پایین دچار می کند.
رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در زمان حاضر ابتلا به این بیماری ها نزد برخی از افراد عادی شده و بیماران به راحتی در مورد اینگونه بیماریها با یکدیگر گفت و گو می کنند، اما در این رهگذر فکر نمی کنیم که ابتلا به این بیماری ها باعث می شود کیفیت زندگی ما پایین بیاید؛ فکر نمی کنیم که طول عمر مفید جامعه ما در حال کاهش است و کی باید به این فکر بکنیم که من و شما چه وظیفه ای در مقابل پیشگیری از بیماری ها داریم.
رضایی زاده افزود: یکی از مهم ترین دستورات در طب سنتی این است که با هم خوری نکنیم، بدخوری نکنیم، روی هم خوری نکنیم، زیاده خوری نکنیم و توصیه طب سنتی این است که سفره شما نباید الوان و رنگارنگ باشد و چند جور غذا را نباید با یکدیگر خورد.
وی گفت: شاهراه تندرستی از دیدگاه ابن سینا ورزش کردن، تدبیر خواب و تدبیر غذاست که همگان باید این سه اصل را برای زندگی بهتر رعایت کنند./ ایرنا
(جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵) ۱۸:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها