جمعه / ۱۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۸:۴۷
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۶۶۲۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

پیش بینی تولید 120 هزار تن زیتون در سال جاری

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت:سال گذشته مجموع میزان تولید زیتون 105 هزار تن بوده، این در حالیست که برای سال جاری حدود 120 هزارتن تولید برآورد می شود.

رمضان ملک رودی مشاور وزیر جهاد کشاورزی  با اشاره به فصل برداشت زیتون اظهار داشت: برداشت روغن زیتونی در مناطق مختلف از مهرماه آغاز و تا دی ماه ادامه دارد و همچنین برداشت زیتون کنسروی از شهریور ماه آغاز و تا اویل آبان ادامه دارد.

وی با اشاره به برآورد میزان تولید گفت: امسال استان های شمالی پدیده خشکسالی و دمای بالا را تجربه نکردند ضمن آنکه در استان های مرکزی نیز پدیده خاصی اتفاق نیفتاده است از این رو پیش بینی می شود که میزان تولید در مقایسه با سال گذشته با افزایش مواجه شود.

ملک رودی ادامه داد: سال گذشته مجموع میزان تولید 105 هزار تن بوده و این در حالیست که برای سال جاری حدود 120 هزارتن تولید برآورد می شود.

مجری طرح زیتون میانگین وزن میوه های زیتون براساس رقم آن 1.5 تا 12 گرم عنوان کرد و گفت: میانگین میوه های زیتون براساس انواع رقم زیتونی و کنسروی متفاوت است و باید گفت که رقم روغنی در مقایسه با کنسروی وزن کمتری دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سرانه مصرف روغن زیتون بیان کرد: سرانه مصرف روغن زیتون در دنیا 450 گرم است، این درحالیست که متوسط سرانه مصرف در کشور ما حدود 160 الی 170 گرم است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف کنسرو در کشور ما بیش از متوسط جهان است، افزود: سرانه مصرف زیتون در کشور ما حدود 850 گرم است و این در حالیست که در دنیا این رقم نزدیک به 400 گرم است./  باشگاه خبرنگاران جوان؛
(جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵) ۱۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها