سه شنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۶۶۱۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

شکر سرخ؛ کالری کم، طعم و بوی بهتر/ از هرگونه نوع آوری مبتنی بر ضوابط استقبال می کنیم

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذای و آشامیدنی با منشاء گیاهی، گفت: سازمان غذا و دارو با بررسی های مستند و علمی از هرگونه نوآوری مواد اولیه، رنگ، طعم، بو و بسته بندی فراورده های غذایی استقبال می کند، همچنین این سازمان با فراهم کردن شرایط گام های مهمی در جلب نظر مخاطب داخلی و بیرونی نسبت به فراورده های تولید داخل بر می دارد.

مهندس نسترن محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایفدونا- Ifdona، اظهار کرد:  شکر سرخ از انواع دیگر طبیعی و مفید شکر است که علاوه بر مصارف خانگی در شیرینی پزی و به ویژه پخت انواع کیک بویژه در کشورهای توسعه یافته مصرف فراوانی دارد.
وی ادامه داد:  ضوابط این ماده به شماره 12772 در سازمان غذا و دارو قابل استناد بوده و برحسب کیفیت، مزه و بوی آن در ترکیبات شیر، خامه شیرینی و مخلوطهای انواع کیک و بستنی بکار می رود.
این مقام مسئول گفت: استفاده از این شکر قهوه ای رنگ خام  که به شکر سرخ معروف است  سابقه ای 300- 400 ساله دارد  و با آنکه تولید و مصرف شکر سفید رواج داشته است  بعنوان درمانگر برخی بیماری ها  کاربرد داشته است.
 مهندس محمدی عنوان کرد: با پیشرفت و توسعه صنعت قند و آشنایی مردم با پروسه تولید محصولات قندی از عصاره نیشکر و چغندرقند مشخص شد این ماده ناخالص که با طیفی از رنگ های تیره از زرد کهربایی تا قهوه ای نسبتاً تیره دیده می شود نه تنها اثر طبی ندارد بلکه با وجود برخی از میکروارگانیزم های مضر در آن، غیرقابل مصرف بوده و لزوما نیازمند تصفیه است.
رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های غذای و آشامیدنی با منشاء گیاهی در ادامه افزود: دانشمندان و قندسازان ماهر با ترکیبی از شکر تصفیه شده طبیعی و لایه نازک از ملاس طبیعی توانستند به تولید نوعی شکر قابل مصرف دست یابند که همان شکر قهوه ای یا شکر سرخ است.
وی گفت: باوجود  اینکه مقدار شیرینی مطبوع شکر مذکور نسبت به شکر سفید از ساکاروز و کالری کمتری برخوردار است ولی طعم و بوی آن  در لذیذ شدن این فرآورده ها  تاثیر بیشتری دارد.
مهندس محمدی در پایان تاکید کرد: توربینادو، باربادوس یا ماسکووادو و دمرا از انواع قابل مصرف شکرهای قهوه ای هستند که با خواص متفاوت تولید شده و در شیرینی و کیک پزی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
(سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۲۲
سینا پناهی
۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
0

در ایران متاسفانه فرهنگ این محصول ایجاد نشده است اما مصرف مداوم شکر قهوه ای از دیبابت پیشگیری می کند.


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها