دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۶۱۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نیازمند خلاقیت در تولید فراورده های غذایی هستیم

در بسیاری از حوزه ها نیازمند حضور نگاه های نو به فرایند تولید، و عرضه هستیم و این موضوع در صنعت فراورده های غذایی دارای گستردگی تنوع در بخش‌ها و سطوح مختلف از تولید تا عرضه است.

مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با  ایفدنا با بیان این مطلب گفت: بحث کار آفرینی و خلاقیت در  تولید فراورده های جدید غذایی مسئله ایست که کمتر کسی به آن توجه می کند  عموم  فعالان این حوزه دنبال تصورشان از تولید، توسعه کمی و کیفی فراورده های موجود است در حالی که با کمک ایده های نو و جسورانه در زمینه طعم و رنگ و اصولا ماهیت فراورده ها  می توان محصولاتی تولید کرد که علاوه بر ارزش افزوده بالا برای متقاضیان به حضور پرقدرت کشور در بازارهای پر رقابت خارجی کمک کند.

دکتر بهروز جنت افزود: وقتی سالانه 80 میلیون نفر به جمعیت جهان افزوده می‌شود طبیعی است که این عصر، را قرن کارآفرینی در صنایع فراورده های غذایی بنامند.
 
وی همچنین ادامه داد: کشور پهناور ایران کشور فرصت‌های فراوان برای تولید غذا و کارآفرینی در صنایع و تولیدات فراورده های غذایی است و این یعنی خلاقیت در صنعت غذا بیش از پیش اهمیت دارد.
 
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در زمینه صنایع غذایی بهتر است به ارائه خدمات جدید پرداخت و با ابتکار و خلاقیت به تولید محصولات جدید روی آورد تصریح کرد: در بسیاری از حوزه ها نیز ما نیازمند حضور نگاه های نو به فرایند تولید، و عرضه هستیم و این موضوع در صنعت فراورده های غذایی دارای گستردگی تنوع در بخش‌ها و سطوح مختلف از تولید تا عرضه است.
 
دکتر جنت  عنوان داشت: وقتی مصرف کننده احساس کند کار نو و جدیدی آغاز شده است و این اقدامات در راستای نیازهای اوست قطعا هزینه اش را پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم طالب تنوع هستند و این تنوع طلبی در صنایع غذایی بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه کنی یادآور شد. در زمینه صنایع غذایی  برای موفقیت بیشتر باید به ارائه خدمات جدید پرداخت و با ابتکار و خلاقیت محصولات جدید تولید کرد.

مدیرکل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در توضیح بیشتر اضافه کرد: این خلاقیت لزوما به معنای تولید محصول جدید نیست با اندکی مطالعه می توان ظرفیت‌ها فراورده های غذایی سنتی مانند انواع نان، شیرینی، تنقلات، نوشیدنیها، پیش غذا و غذاهای سریع محلی کشوررا شناسایی نموده و پس از صنعتی ساختن تولید، آنها را جایگزین مناسبی برای برخی فراورده های  حتی مضر سلامت کرد ضمن آنکه در صورت توسعه صادرات، به نوعی می تواند توسعه فرهنگی نیز  به حساب آید.

وی با شاهد مثال آوردن بانویی کار آفرین در شهرستان کوچک تفرش استان مرکزی لبنیاتی را با ابتکاری جدید  وارد سطح عرضه کرده است اظهار داشت: این بانو ضمن تلفیق سنت و صنعت، فراورده های لبنی ای طبیعی و برخوردار از سیستم های هموژنیزه و پاستوریزه تولید کرده که در آن از شیر خشک، مواد نگهدارنده، افزودنی حتی از انواع مجاز با گرید غذایی نیز استفاده نکرده است خوشبختانه محصولات شرکت فوق در فروشگاههای زنجیره ای  مانند شهروند نیز عرضه شده و با استقبال خوبی هم از سوی مصرف کننده گان مواجه شده است.

وی همچنین عنوان کرد: به محض اینکه صحبت از تولید و خلاقیت و نوآوری می شود برخی تصور می کنند که باید تشکیلات و کارخانه های کذایی ایجاد کرد یا هزینه های زیادی را در کار سرمایه گذاری کرد در حالی که تولید فراورده های غذایی بعضا حتی نیاز به انجام کار  خارق‌العاده ای نیز ندارد.

دکتر جنت در پایان تاکید کرد: کارآفرینان  اینچننی  در حوزه فراورده های غذایی  با تولید محصولات مورد تائید سازمان غذا و دارو عملا راههای جدید را برای دیگر تولید کنندگان می گشایند. 
(دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها