شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۶۶۱۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

مصرف کنسرو غذاها منجر به مشکلات قلبی و دیابت می شود

طبق تحقیقات علمی، خوردن مداوم مواد خوراکی و غذاهای کنسرو شده موجب افزایش قرارگیری در معرض BPA می شود که می تواند منجر به بروز بیماری قلبی، دیابت و بیماری های دیگر شود.

 مطالعه جدید محققان دانشگاه های استنفورد و جان هاپکینز ارتباط بین خوردن غذاهای کنسروشده و افزایش قرارگیری در معرض ماده شیمیایی مرتبط با دیابت، بیماری قلبی-عروقی و سایر مشکلات سلامت را تایید می کند.

محققان این مطالعه، ۷۶۶۹ شرکت کننده ۶ سال به بالا را با اطلاعات مربوط به رژیم غذایی ۲۴ ساعته و غلظت BPA موجود در ادرارشان را از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ مورد بررسی قرار داده و دریافتند ارتباط بین مصرف بیشتر غذاهای کنسروشده، غلظت BPA بالاتر وجود دارد.

به گفته جنیفر هارتل، سرپرست تیم تحقیق، «با خوردن سه قوطی کنسرو هلو یا یک قوطی سوپ قارچ در معرض بیشتر BPA قرار می گیریم.»

طبق این مطالعه مشخص شد مصرف یک قوطی ماده خوراکی کنسروشده با افزایش ۲۴ درصدی غلظت BPA در ادرار مرتبط است؛ و مصرف دو قوطی یا بیشتر غذای کنسروشده با ۵۴ درصد غلظت بیشتر BPA در ادرار مرتبط است. BPA روکش داخل قوطی های غذای کنسروشده و درب آنهاست.

همچنین در این مطالعه مشخص شد غذاهای متفاوت دارای مقادیر مختلف غلظت BPA هستند، و انواع خاصی از موادخوراکی کنسروشده با غلظت بالاتر BPA در ادرار مرتبط هستند.

بدترین متهمان در این زمینه به ترتیب نزولی عبارتند از: سوپ کنسروشده، پاستا کنسروشده، سبزیجات و میوه کنسروشده.

ایالت کالیفرنیا ماده شیمیایی BPA را جزء مواد سمی مضر در تولیدمثل زنان فهرست کرده است./ مهر
(شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها