جمعه / ۱۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۱۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تجهیز 1.5میلیون هکتار اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار

فودنا - بیش از یک میلیون و 514 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور از آغاز طرح تا اردیبهشت ماه امسال به سیستم آبیاری تحت فشارمجهز شده اند.

به گزارش فودنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت آب و خاک وزارتخانه سطح اجرای سیستم های آبیاری تحت فشا ردر فروردین و اردیبهشت ماه امسال را 5104 هکتار عنوان کرد.
طرح سیستم آبیاری تحت فشار در سال گذشته در 91 هزار و 807 هکتار اراضی کشاورزی به اجرا در آمد.
بنابراین گزارش، شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از ابتدای طرح تا اردیبهشت ماه امسال در 826 هزار و 432 هکتار اراضی احداث شده و از این سطح 11 هزار و 524 هکتار مربوط به دوماهه نخست امسال است.
سطح عملیات تجهیز، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی نیز از آغاز اجرای این طرح تا اردیبهشت ماه سال جاری به بیش از دو میلیون و 623 هزار هکتار رسیده که از این سطح، بیش از 5 هزار هکتار در دو ماهه نخست سال 95 اجرا شده است.
کل عملیات زهکشی زیر زمینی نیز در سطح 336 هزار و 565 هکتار اراضی کشاورزی انجام شده که 2880 هکتار آن به ماه های فروردین و اردیبهشت امسال مربوط می شود.
این گزارش می افزاید: کل سطح عملیات تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و سنتی 754 هزار و 927 هکتار می باشد که بیشترین سطح عملیات در اراضی سنتی به میزان 336 هزار و 565 هکتار اجرا شده است.
از دیگر اقدام های معاونت آب و خاک، احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی در اراضی کشاورزی است و طبق گزارش ها از آغاز اجرای طرح تا اردیبهشت ماه سال جاری این کانال های آبیاری در 103 هزار و 884 هکتار اراضی، احداث و بهسازی شده اند که 1020 هکتار آن ب دو ماهه نخست امسال اختصاص دارد.
(جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۶:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها