چهارشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۶۰۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

حمل کالاهای فسادپذیر ایران با کانتینرهای روسی

معاون کل سازمان توسعه تجارت بابیان اینکه ایران به‌شدت با کمبود کانتینرهای یخچال‌دار مواجه است گفت: مذاکراتی با روس‌ها انجام شده است تا از ظرفیت مدرن موجود آنها در بخش حمل و نقل و برای انتقال کالا استفاده کنیم.

محمدرضا مودودی  اظهار کرد: ایران با کمبود شدید کانتینرهای سردخانه‌دار مواجه است به‌طوری‌که بر اساس آماری که بنده در اختیار دارم تنها 300 کانتینر یخچال‌دار در کشور داریم که این تعداد کانتینر یخچال‌دار برای حجم صادرات محصولات فسادپذیر ما بسیار کم است.

وی افزود: برای صادرات به روسیه باید کانتینرهای دو منظوره (سردکن و گرم‌کن) نیز داشت زیرا گاهی در فصل‌های سال روسیه با سرمای شدید مواجه است و ما باید معکوس عمل کنیم.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: مذاکراتی با روس‌ها انجام شده است تا از ظرفیت مدرن موجود آنها در بخش حمل و نقل استفاده کنیم و به آنها اجازه دهیم تا به خاک ایران بیایند و از ایران، بار موردنظر را با توجه به کمبود لجستیکی ما، حمل کنند.

وی تصریح کرد: در این اقدام نباید به صنعت حمل‌ونقل داخلی ایران لطمه وارد شود و درصورتی‌که ظرفیت داخلی وجود داشته باشد،  اولویت را به داخل باید دهیم.

مودودی گفت: با توجه به اینکه در گذشته بازارهای صادراتی کالاهای فسادپذیر ما  مانند افغانستان و عراق، سنتی بوده اند این زیرساخت‌ها( کانتینر های یخچال‌‎دار) در کشور ما تجهیز نشده‌اند.

وی افزود: رشد صادرات کالاهای غیر نفتی از سال 72 تا 94، 2 هزار درصد (20 برابر)  و از سال 84 تا 94 هزار درصد ( 10 برابر) بوده است و متناسب با افزایش جهشی صادرات غیرنفتی، زیر ساخت‌های ما توسعه نیافته است.

مودودی تأکید کرد: کشورهای همسایه مورد هدف ما نیز استانداردهای بالایی برای صادرات محصولات غذایی نداشته‌اند اما روسیه اکنون استانداردهای بالا و در حد اروپا دارد.

وی افزود: برجام فرصت‌های خوبی برای امکان حضور در بازارهای اروپایی پیش روی ما قرار داده است که بازار روسیه می‌تواند تمرین و تجربه خوبی برای حضور در اروپا  و استانداردهای سختگیرانه آن باشد./ تسنیم
(چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها