جمعه / ۱۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۰۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
با افزایش 20 درصدی نسبت به پارسال؛

وزیر جهاد کشاورزی: 5 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است

حجتی:با روندی که در تولید و برداشت گندم دیده می شود، تراز تولید و مصرف کشور مثبت شده است و نیاز کشور به گندم را تامین کرده و باید گفت به خودکفایی رسیده‌ایم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روند تولید و برداشت گندم به خوبی در حال طی شدن است. امروز ما بیش از 5 میلیون تن خرید گندم داشته ایم که در مقایسه با پارسال بیش از 20 درصد بیشتر خرید کرده ایم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی،مهندس محمود حجتی در حاشیه دیدار امروزش با رئیس رسانه ملی اظهار داشت:‌ با روندی که در تولید و برداشت گندم دیده می شود، تراز تولید و مصرف کشور مثبت شده است و نیاز کشور به گندم را تامین کرده و باید گفت به خودکفایی رسیده‌ایم.
وی با اشاره به طرح هایی درباره افزایش تولید و بهره وری گفت: باتوجه به این طرح ها، خصوصا از محل صرفه جویی در زمینه اراضی،با افزایش بهره وری گندم در واحد سطح، سطح اراضی مورد نظر از پارسال به کشت کلزا و دانه های روغنی اختصاص یافته است و امید است در آینده شاهد افزایش روز به روز تولید روغن در داخل کشور باشیم و از وضع اسفبار کنونی نجات یابیم.
وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت امسال محصولات کشاورزی نیز گفت: با لطف خدا و تلاش بی وقفه تولیدکنندگان سال خوبی داشته ایم ضمن اینکه به جز چند استان که ازخشکسالی رنج می برند وضعیت آبی خوبی داریم و سردرختی ها و میوه های بهاره و تابستان وضعیت خوبی داشته اند.
حجتی با اشاره به دیدار و صحبت های امروز خود با رئیس رسانه ملی گفت: در این جلسه قرار شد درباره آموزش، ترویج و چگونگی مسائل مربوط به کشاورزان و همچنین معرفی کشاورزان نمونه درگوشه و کنار کشور برنامه ریزی شود.
وی افزود: همچنین قرار شد گروه کار مشترک جدیدی میان رسانه ملی و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود که در این گروه نمایندگان معاونت های مختلف کشاورزی و معاونت های صدا و سیما برای تعامل و همکاری در زمینه های مختلف حضور پیدا کنند تا چگونگی رسیدن به چارچوبی در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی مصوب دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنند.
(جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۶:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها