سه شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۶۶۰۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

پاستیل و اسمارتیزهای خوش رنگ غیرمجاز/ پاستیل های تقلبی وارد بازار می شود

مسئول بخش رنگ آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: رنگ هایی که در پاستیل هاو اسمارتیزهای خارجی به کار برده می شود، برای ایرانیان مضر است.

رشیدی مسئول بخش رنگ آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو  گفت: تنقلاتی که طرفداران آن بیشتر کودکان هستند، باید تولید داخل باشد چراکه رنگ های مورد استفاده در پاستیل و اسمارتیزهای برند خارجی می تواند برای ایرانیان مضر باشد.

رشیدی ادامه داد: به علت تفاوت نژادی که بین ما و مردمان کشورهای تولید کننده وجود دارد، بدن ما واکنش شدیدتری نسبت به رنگهای خوراکی خارجی از خود نشان می دهد.همانطور که معیار محصولات خارجی برای حلال یا حرام بودن مواد خوراکی، با استاندارد ما مطابقت ندارد، رنگ های مورد استفاده آنها نیز در استاندارد ما تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه اگر پاستیل از مبادی قانونی وارد شود، تحت نظارت است، افزود: پاستیل های وارداتی پس از بررسی رنگ و کیفیت، مجوز می گیرند، اما پاستیل هایی که از طریق قاچاق وارد کشور شده، معلوم نیست به کجا رفته و سپس در مغازه ها توزیع می شوند.

مسئول بخش رنگ آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو عنوان کرد: برخی مواقع پاستیل هایی که از مسیر قاچاق وارد کشور می شود را به آزمایشگاه آورده و آزمایش می کنیم. پس از آزمایش متوجه وجود مواد و رنگ های غیرمجاز می شویم به همین دلیل توصیه ما استفاده از تنقلات تولید داخل است.

رشیدی  تصریح کرد:  پاستیل های داخلی تحت نظارت همیشگی ما هستند به طوری که هر چهار یا پنج ماه یک بار مورد آزمایش قرار می گیرند اما آزمایش مجدد پاستیل های خارجی  شاید سالی یکبار اتفاق بیفتد./باشگاه خبرنگاران جوان؛
(سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵) ۱۴:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها