یکشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۶۰۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مرغ کیلویی 7900 تومان شد

رئیس اتحادیه پرونده و ماهی گفت: اثرات کاهش جوجه‌ریزی مرغداران در فروردین و اردیبهشت ماه برای جلوگیری از ضرر و زیان منجر به افزایش قیمت مرغ شده است.

مهدی یوسف‌خانی س با بیان اینکه مرغداران در یک سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت مرغ، ضرر و زیان کرده‌اند، گفت: همین موضوع منجر به کاهش جوجه‌ریزی در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، افزود: اثرات کاهش جوجه‌ریزی در فروردین و اردیبهشت با افزایش قیمت گوشت مرغ در چند روز اخیر مشاهده می‌شود.

یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوشت مرغ امروز در بازار به 7900 تومان رسیده است، بیان داشت: این شرایط تا 10 روز آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از اواسط تیرماه با ورود مرغ‌های حاصل از جوجه‌ریزی خرداد‌ماه قیمت گوشت مرغ کاهشی می‌شود، گفت: احتمالا قیمت گوشت مرغ به 6300 تومان هم برسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی به دلیل دیگر کاهش جوجه‌ریزی اشاره کرد و گفت: تعداد دیگری از مرغداران با توجه به روال هر ساله کاهش تقاضای گوشت مرغ و کاهش قیمت آن در ایام ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از ضرر و زیان، امسال جوجه‌ریزی نکردند که این موضوع هم منجر به افزایش قیمت شده است.

رئیس اتحادیه پرونده و ماهی با بیان اینکه قیمت جوجه و دان در یک سال گذشته نوسان جزئی داشته است، گفت: این نوسان طبیعی بوده، اما افزایش نداشته است.

یوسف‌خانی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام به مقدار فراوان در بازار مرغ منجمد عرضه کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو مرغ منجمد در بازار به قیمت 5100 تومان عرضه می‌‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف گوشت مرغ منجمد فرهنگ‌سازی نشده است، گفت: این مرغ‌ها کیفیت خوبی دارد، اما مردم چندان از آن استقبال نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه پرونده و ماهی تصریح کرد: استقبال مردم از مصرف گوشت مرغ منجمد در کاهش قیمت مرغ گرم و تعادل بخشی به آن مؤثر است./ فارس
(یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵) ۱۵:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها