یکشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۴
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۶۶۰۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

فقط ۲۲درصد کارخانه های صنایع عذایی مازندران فعالند

فودنا _ نشست مشترک هیئت مدیره انجمن صنایع غذایی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با مدیران گروه فراورده های آردی عصر دیروز در محل انجمن برگزار شد.

ه گزارش پایگاه خبری فودنا اسماعیل خاتمی مقدم رئیس انجمن در آغاز نشست با بیان آماری از وضعیت صنعت غذای استان گفت : از ابتدای صدور مجوزها تاکنون حدود 516 واحد تولیدی  صنعتی غذایی و تبدیلی استان مجوز تولید دریافت داشتند اما هم اکنون تنها حدود 160 واحد آنهم با ظرفیت پایین به فعالیت مشغولند.

دکتر خاتمی مقدم فعال کردن کمیته ها و کارگروه های تخصصی را از اولویت های کاری انجمن برشمرد.  وی دفاع از حقوق قانونی اعضاء و پیگیری وظایف قانونی و عرفی را از  اهداف انجمن اعلام داشت.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران از افزایش تعامل و هم افزایی این تشکل با دستگاهها و ادارات استان خبر داد وگفت: قدرت چانه زنی انجمن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به خاطر فعالیتهای گسترده جزو، فعالترین تشکل های تولیدی استان تبدیل شده ایم، با این اوصاف نیازمند توان و قدرتمندی بالاتری جهت تاثیر گذاری و نفوذ بیشتر هستیم که این امر مستلزم همکاری افزون تر و مصمم تر اعضاء می باشد .

به گزارش فودنا در ادامه اعضاء گروه تخصصی فراورده های آردی با اشاره به اشباع بازار فراورده های آردی از ادامه صدور مجوزها بویژه محصولات کیک و کلوچه گلایه کردند. این اعضاء ثابت بودن قیمت در چندین سال متوالی، عدم امکان رقابت صنایع کوچک با صنایع بزرگ، نبود حمایت کافی دولت، فقدان گردش کافی نقدینگی، باز پرداختها و نبود سیستم و شبکه توزیع سالم و در نتیجه سوء استفاده واسطه ها را از جمله مشکلات خود برشمردند.

آنان همچنین تاسیس تعاونی بویژه برای خرید یکجا مواد اولیه، افزایش اطلاع رسانی انجمن به اعضاء و توجه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی و حمایت صادراتی دولت از صنایع آردی را خواستار شدند.

(یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها