شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۶۰۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خبر داد

پیش بینی 500 میلیون دلار صادرات غیرنفتی مازندران

به گزارش فودنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: پیش بینی میشود که در سال جاری، 500 میلیون دلار صادرات غیر نفتی در این استان داشته باشیم.

محمد محمدپور عمران با بیان اینکه در 12 ماهه سال 94، 42 میلیارد دلار صادرات در کشور داشتیم، اظهار داشت: این رقم نسبت به سال گذشته 16 درصد از نظر تجارت خارجی و 7 درصد نیز کاهش وزنی داشته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی استان مازندران شامل فرآوردههای لبنی، لوله و پروفیل، گل و گیاه، نوشابه و آب معدنی و کیوی است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره مهمترین اقدامات برای بسترسازی تولید صادرات در مازندران گفت: پیگیری برقراری خطوط منطقه کشتیرانی به بنادر آکتائو- آستاراخان، تهیه و ابلاغ سند توسعه در صادارت میوه و مرکبات استان، ایجاد سرای تجاری با آستاراخان، ایجاد سایت اطلاع‌رسانی صادر کنندگان اصلی استان و صدور مجوز مرکز نمایشگاهی از جمله این اقدامات است.

 این مسئول اظهار داشت: ارزش صادرات کشور در سال 94 حدود 6 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده که نسبت به سال مشابه آن 15 درصد کاهش داشته است.

 محمدپور عمران درباره دلایل کاهش صادرات غیر نفتی در استان مازندران گفت: افزایش تعرفه گمرکی، ناامنی، اعمال قانون جامع امور گمرکی در شمال عراق، مشكلات مالی، حمل و نقل، الزام به اخذ مجوز در گمرکات ورودی عراق و کاهش تقاضا در بازار برای محصولات باغی(کیوی) از جمله دلایل کاهش صادرات غیر نفتی محصولات مازندران است.

 وی از پیش‌بینی صادرات غیر نفتی استان در سال 95 به میزان 500 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش فودنا به نقل از ایلنا،  دبیر کارگروه توسعه صادراتی غیر نفتی مازندران بیان داشت: اعلام بسته حمایتی دولت از صادرات غیر نفتی، حضور در نمایشگاه بین المللی، کمک به برقراری خطوط منظم ریلی، هوایی و دریایی، کمک به تبلیغات و بازاریابی ، تقویت و حمایت از بخش خصوصی، برندسازی محصولات لبنی، تسهیل در روند صدور روادید تجاری از دیگر موارد تسهیل در توسعه صادرات است.

 

(شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها