شنبه / ۵ تیر ۱۳۹۵ / ۰۰:۱۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۶۶۰۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران مطرح کرد:

بیکاری 9هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی

به گزارش فودنا، حجت الله علی محمدی با بیان اینکه از میان 14 هزار عضو این سازمان، بیش از 9 هزار نفر بیکار هستند، گفت: بخش زیادی از این افراد به مشاغل کاذب روی اورده اند که در شان یک تحصیل کرده کشاورزی نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار قودنا، با بیان اینکه این نهاد در سال 80 طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تاسیس شد، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران دارای 14 هزار عضو می باشد که موجب شده این سازمان از نظر تعداد اعضا رتبه 3 کشور را به خود اختصاص دهد. علی محمدی، مدیریت خدمات کشوری و اصل 44 قانون اساسی را از موارد حمایتی این سازمان دانست و خاطر نشان کرد: در سال های اخیر صدور مجوز و پروانه برخی از تولیدات کشاورزی از جمله صدور مجوز گلخانه ها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شد. وی گفت: ماموریت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی است.
علی محمدی با بیان اینکه از میان 14 هزار عضو این سازمان، بیش از 9 هزار نفر بیکار هستند، گفت: بخش زیادی از این افراد به مشاغل کاذب روی اورده اند که در شان یک تحصیل کرده کشاورزی نیست. وی افزود: جای تاسف دارد استانی که قطب کشاورزی کشور است نتوانسته برای فارغ التحصیلان این حوزه اشتغال ایجاد کند. وی سازمان نظام مهندسی کشاورزی را یک نهاد تخصصی، خصوصی و مستقل از اعتبار دولتی دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی مازندران قرار بر این شد فروشگاه های سموم کشاورزی فقط به افراد تحصیلکرده کشاورزی اختصاص یابد. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: 800 فروشگاه سموم کشاورزی، 60 کلینیک گیاه پزشکی، 8 شرکت دفع آفات نباتی، 190 واحد پرورش ماهیان سردآبی، 36 واحد ماهیان گرمآبی، 17 هزار هکتار متر مکعب آبندان، 8 واحد ماهیان خاویاری، 464 واحد گلخانه و 53 واحد سبزی و صیفی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران مجوز فعالیت و پروانه تولید دریافت کرده اند. علی محمدی یکی از ضعف های دانشگاهی را نبود سواد عملی دانشجویان دانست و خاطر نشان کرد: مشکل اصلی در حوزه دانشگاه های کشاورزی عدم آگاهی به مهارت های عملی رشته طی شده است و در این راستا دوره بازآموزی دانشجویان را ایجاد کردیم. وی افزود: در تحقق این مهم تا به الان 78 هزار  و 599 نفر روز آموزش دوره های باز آموزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران را اجرا کردیم. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران با بیان اینکه این سازمان دارای کارشناسان رسمی دادگستری است، گفت: بیش از 83 نفر از اعضای سازمان، کارشناس رسمی دادگستری هستند که از این تعداد 9 نفر دارای مدرک دکتری هستند.

وی در پایان گفت: طرح نظارت بر عملکرد فروشگاه های سموم کشاورزی سطح استان در دستور کار است وبا اجرایی شدن این طرح به صورت روزانه مقدار فروش و نوع فروش سموم کشاورزی معین می شود.

حسین زحمتکش خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران(فودنا)- مازندران

(شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵) ۰۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها