پنج شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۶۵۷۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

استفاده از مواد قندی در ماه رمضان توصیه نمی‌شود

متخصص تغذیه گفت: برای تامین قند خون لازم نیست که حتما از مواد قندی استفاده شود، هر چه قدر کمتر از مواد قندی در رمضان استفاده شود، بهتر است.

علیرضا استاد رحیمی با بیان اینکه اتفاق نظر در خصوص تعداد وعده‌های غذایی در ماه مبارک رمضان وجود ندارد، اظهار کرد: مصرف دو وعده افطار و سحری و یا سه وعده افطار و شام و سحری هر دو قابل قبول است، کسانی که وقت افطار بی‌حال می‌شوند بهتر است ابتدا با کمی مایعات افطار و پس از یک یا دو ساعت وعده دیگری به عنوان شام مصرف کنند.

وی میزان مصرف غذا در افطار و سحری را به متابولیسم بدنی افراد مرتبط دانست و افزود: میزان مصرف غذا در افراد مختلف متفاوت است، هر فرد متناسب با نیاز بدنی خود باید غذا مصرف کند اما میزان غذای مصرفی در ماه رمضان باید نسبت به روزهای عادی کمتر باشد.

رحیمی ادامه داد: تمام گروه های غذایی باید در وعده‌های غذایی ماه رمضان گنجانده شوند، در وعده غذایی سحری از چای پررنگ  و دوغ که باعث تشنگی می شوند استفاده نشود در عوض مصرف سبزی و میوه در سحری بسیار توصیه شده است.

استاد رحیمی با اشاره به اینکه غذا در زمان افطار باید آرام آرام خورده شود، اظهار کرد: استفاده از خرما و مایعات در افطار بسیار توصیه شده است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مردم را به استفاده از مواد قندی چون قند، شکر، زولبیا و بامیه توصیه نمی کنیم، گفت: برای تامین قند خون لازم نیست که حتما از این مواد قندی استفاده شود، هر چه قدر کمتر از مواد قندی استفاده شود بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که حجم غذایی خود را در ماه رمضان افزایش می دهند به جای کاهش و تناسب وزنی در ماه رمضان اضافه وزن پیدا می کنند بنابراین توصیه می کنیم که افراد از پرخوری در ماه رمضان اجتناب کنند./ ایسنا
(پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها