چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۹:۴۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۶۵۷۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

لطفا از کارواش و کفاشی "حلیم" نخرید!

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: متاسفانه در ماه مبارک رمضان شاهد تداخل صنفی هستیم، به طوری که صنوفی مانند کارواش یا کفاشی هم اقدام به فروش حلیم و زولبیا و بامیه می‌کنند.

بهمن خدادادیان، با اشاره به رونق فروش اقلام خوراکی مانند زولبیا و بامیه و حلیم در ماه مبارک رمضان گفت: متاسفانه این امر موجب شده تا شاهد تداخل صنفی در این ماه باشیم.

وی تصریح کرد: مواردی داشته‌ایم که کارواش ماشین و کفاشی اقدام به فروش زولبیا و بامیه و حلیم کرده‌اند و در همین راستا از مردم می‌خواهیم حتما این مواد را از صنوف مربوطه خریداری کنند.

خدادادیان با بیان این‌که تهیه و عرضه این مواد نیاز به شرایط بهداشتی خاصی دارد، گفت: به غیر از صنف کبابی‌ها و حلیمی‌ها هیچ صنفی حق عرضه حلیم را ندارد و قنادی‌ هم تنها صنف مجاز به عرضه زولبیا و بامیه است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده عرضه این مواد توسط صنوف دیگر قطعا برخورد جدی و قاطع با صنف متخلف صورت خواهد گرفت.

خدادادیان در کنار تاکید بر لزوم تهیه مواد اولیه سالم و با کیفیت در تولید حلیم، گفت: بهداشت مکان تهیه حلیم نیز بسیار حائز اهمیت است و صنف کبابی و حلیمی‌ها باید این  موارد را رعایت کنند تا در بازرسی‌ها دچار مشکل نشوند.

این کارشناس بهداشت اظهار کرد: این صنوف باید از ریختن حلیم در  ظروف یکبار مصرف شفاف خودداری کنند و حلیم را در ظروف یکبار مصرف کدر و ترجیحا ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی عرضه کنند./ ایسنا
(چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵) ۱۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها