دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۶۵۷۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

کاهش اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات از 14.5 به 11.7میلیارد دلار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ارز مبادله‌ای اختصاص یافته به واردات از 14.5 میلیارد به 11.5 میلیارد دلار در یکسال گذشته کاهش یافته است، اعلام کرد: برای رونق صادرات غیرنفتی کشور چاره‌ای جز حرکت به سمت واقعی کردن نرخ ارز وجود ندارد و باید در این مسیر حرکت کرد.

«ولی ا... افخمی‌‌راد» در نخستین همایش معاونان امور بازرگانی و روسای ادارات توسعه تجارت خارجی سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استان‌ها این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: در دو سال گذشته ثبات ارز در بازار را داشتیم که این موضوع باعث می‌شود صادرات برای صادرکنندگان به اندازه فروش محصولات صادراتی در داخل صرفه نداشته باشد و از این رو تمایلی به افزایش صادرات نداشته باشند.

رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد: ما امیدواریم با تحقق اقتصاد مقاومتی به سمتی حرکت کنیم که قیمت ارز حاصل از صادرات به سمت واقعی شدن پیش رود و اگر چه تاثیراتی بر اقتصاد ایران خواهد داشت اما باعث رونق گرفتن صادرات غیرنفتی کشور می‌شود.

وی گفت: نمی‌توان انتظار داشت که صادرات غیرنفتی را بتوانیم ارتقاء دهیم اما همزمان نرخ ارز را هم ثابت نگاه داریم.

افخمی راد خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارز مبادله‌ای برای واردات از 14.5 میلیارد دلار به 11میلیارد و 700 میلیون دلار کاهش یافته است و این روند کاهشی خبر خوبی برای تولید ملی محسوب می‌شود و ما این سیاست را  دنبال می‌کنیم چرا که موجب رونق واحدهای تولیدی کشور می‌شود و اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر شکل واقعی به خود خواهد گرفت.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی برای شناورسازی نرخ ارز از شهریورماه سال جاری اظهار داشت: اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد ما شاهد حرکتی در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی در ادامه این نشست به سیاست‌های حمایتی دولت از صادرات غیرنفتی اشاره کرد و گفت: این بخش توسط معاون اول رئیس جمهوری در دستور کار دولت قرار دارد و در قالب آن مشوق‌های صادراتی و جوایز خاص برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده و قرار است با اختصاص اعتباری در حدود 2 هزار میلیارد تومان، تسهیلات 16 درصدی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.
(دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵) ۱۶:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها